آیت‌الله سیفی‌مازندرانی گفت:امام راحل می‌فرماید همان منصبی که پیامبر اسلام در باب حکومت داشته ولی‌فقیه هم دارد و حکم ولی همانند قول امیرمومنان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی امروز در درس خارج فقه، با اشاره به اهمیت توجه به آیات قرآن اظهار داشت: برخی برای مسخره کردن طرف مقابل و فرد مؤمن از آیات و روایات قرآن استفاده می‌کنند که این عمل گناهی بزرگ است.

وی افزود:بابیان اینکه باید در حکومت اسلامی رئیس و مسئول آن بر اساس کلام قرآن رفتار کند،  در معاهدات سیاسی قرآن تأکید بر نداشتن خوف دارد و می‌فرماید اگر خوف خیانت دارید نباید با کافران عهد ببندید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر آتش زدن برجام در صورت پاره کردن طرف مقابل تصریح کرد: قرآن تأکید بر انجام تعهد در صورت عهد بستن حتی با کافر دارد و این در صورتی است که عهد مشروح و منافی معیارها نباشد و اگر ولی‌فقیه برای معاهده برجام شروطی قرار داده باید همه به آن پایبند باشند.

وی با تأکید بر جایگاه ولی‌فقیه ابرار کرد: امام راحل می‌فرماید همان منصبی که پیامبر اسلام در باب حکومت داشته ولی‌فقیه هم دارد و حکم ولی همانند قول امیرمومنان است.

سیفی مازندرانی با انتقاد از گفتار برخی مسئولان در زمینهٔ برجام خاطرنشان کرد: عده‌ای کنترلی بر زبان خود نداشته و می‌گویند برجام یک معاهده بین‌المللی بدون هیچ شرطی است و چرا شروط مقام معظم رهبری تاکنون در این مسئله مورد بی‌توجهی قرار گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه ولایت‌فقیه در امتداد ولایت پیامبر و اهل‌بیت(ع) است، عنوان کرد: باید در مقام عمل هم به این مسائل عمل کرد و معاهده تا زمان رد آن از طرف مقابل مشروع است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به سخنان و جسارت‌های طرف‌های معاهده نسبت به ایران عنوان کرد: بعد از مذاکره شاهد وقوع جسارت‌های زیادی توسط روسای دولت آمریکا و مستکبران بوده‌ایم و اخیراً ترامپ بر شدت این کار افزوده است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه زبان دشمنان بعد از مذاکره درازتر هم شد، تصریح کرد: باید در مذاکرات اعلام می‌کردند که معاهده مشروط به شروط ولی امر است اما متأسفانه به اینکه نکته توجه نکردند و هنگامی‌که ولی امر شرطی را فرمودند به آن‌هم نیز عمل نکردند.

سیفی‌مازندرانی با اشاره به اینکه اکنون ترامپ را همه محکوم می‌کنند، ابراز کرد: محکوم کردن ترامپ حتی برای اهل فتنه امری مسلم است، در فتنه اخیر مهم این است که نباید بر موج‌ سوار شوند که خود را صاحب حق جلوه دهند.

وی بابیان اینکه قرآن می‌فرماید باید با افرادی عهد بست که از مخالفان و دشمنان مسلمین حمایت نکند، خاطرنشان کرد: چرا با وجود افزایش حمایت استکبار و اسرائیل از دشمنان ایران ادامه مسیر افراد بیشتر شده است، برخی افراد ادعای فهم قرآن را دارند درصورتی‌ که اگر فرد جاعل یا عوام باشد انسان می‌فهمد که شخص اطلاعاتی نداشته اما افرادی که ادعای فهم و علم به قرآن می‌کنند چرا به آن عمل نمی‌کنند و این امر قطعاً مصداق استهزا آیات الهی است.

انتهای پیام/ح

‌زبان دشمنان بعد از مذاکرات درازتر ‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار