رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: فروش سیگار به نوجوانان زیر 18 سال و کودکان در شهرستان شهرضا در راستای مقابله با اعتیاد، ممنوع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الله تنهایی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان شهرضا با اشاره به طرح جمع‌آوری قلیان و منع استعمال دخانیات در قهوه‌خانه‌های شهرستان، اظهار داشت: طبق قانون، استعمال دخانیات در اماکن عمومی و قهوه‌خانه‌ها ممنوع است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری قلیان از قهوه‌خانه‌ها و تعطیلی مراکز عرضه قلیان در شهرستان اقدام قابل توجهی بود که بازتاب جهانی داشت، افزود: قلیان یک معضل اجتماعی بوده و دروازه ورود به اعتیاد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه تنباکوهای میوه‌ای سرطانزا است، تأکید کرد: بیشتر تنباکوهای معطر و میوه‌ای دارای مواد صنعتی شامل اسانس‌ها و حلال‌های بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به ممنوعیت فروش سیگار به نوجوانان زیر 18 سال و کودکان در شهرستان در راستای مقابله با اعتیاد، ابراز کرد: فروش سیگار در بیشتر مغازه‌ها به سلامت جامعه به‌ ویژه نوجوانان و جوانان آسیب وارد می‌کند.

تنهایی تأکید کرد: بر اساس ماده 12 قانون جامع کنترل و مبازره ملی با دخانیات فروش یا عرضه دخانیات به افراد زیر 18 سال یا به واسطه این افراد جرم بوده و علاوه بر ضبط فرآورده‌های دخانی کشف شده متخلف، مستلزم مجازات است.

وی ابراز کرد: بعضی مراکز اقدام به ترک اعتیاد با روش استفاده از گیاهان دارویی می‌کنند که باید نظارت‌ها بر درمان اعتیاد به روش گیاهی بیشتر شود تا از احتمال سوء استفاده افراد سودجود جلوگیری شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا تأکید کرد: باید با افراد خاطی که اقدام به فروش متادون خیابانی و داروهای ترک اعتیاد به روش غیرمجاز و یا در واحدهای صنفی غیر از عطاری‌ها می‌کند، برخورد قاطع قانونی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه اعتیاد در مناطق حاشیه‌نشین به دلیل فقر و بیکاری بیشتر است، گفت: موافقت اصولی تأسیس یک مرکز درمانی ترک اعتیاد در یکی از مناطق آسیب‌پذیر شهرستان گرفته شده و به دنبال اخذ مجوز با پزشک درمانگر اعتیاد برای تصدی سمت مسؤول فنی این مرکز هستیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.