دوره آموزشی آشنایی با قوانین، دستورالعمل‌ها و فرآیندهای مرتبط برای دفاتر پیشخوان ثبت احوال برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، فرزاد افشاری‌نژاد مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با قوانین، دستورالعمل‌ها و فرآیندهای مرتبط برای مسئولان، مدیران فنی و کاربران دفاتر پیشخوان ثبت احوال در جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

وی گفت: ثبت احوال به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در سال‌های اخیر اقدام به واگذاری بخشی از تصدی‌گری خود به دفاتر پیشخوان به عنوان نماینده بخش خصوصی کرده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان افزود: دفاتر پیشخوان به نوعی همکار ثبت احوال محسوب می‌شوند کما اینکه دارای نقش خطیری در صیانت و پاسداری از اسناد هویتی و اطلاعات مراجعان هستند.


فرزاد افشاری‌نژاد در همین راستا به نوع خدمات واگذار شده به دفاتر پیشخوان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهم ترین مسئله برای سازمان ثبت احوال در کشور به سرانجام‌رسانی طرح کارت هوشمند ملی است که در این راه نقش دفاتر پیشخوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به عملکرد الگویی برخی از استان‌های کشور به ویژه در حوزه دفاتر پیشخوان ثبت احوال گفت: در حال حاضر ظرفیت خوبی در بعد ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان با ارائه مجوزهای لازم از طرف اداره کل در استان ایجاد شده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان افزود:  از دفاتر پیشخوان ثبت احوال انتظار می‌رود با تمرکز و پیگیری بیشتری نسبت به اطلاع‌رسانی و تشویق مردم برای ثبت نام کارت هوشمند ملی عمل کنند.

این دوره آموزشی شامل چندین بخش آموزشی دیگر نیز بود که هر کدام توسط مدرسان ارائه شد.

انتهای پیام/ف

 دوره آموزشی آشنایی با دستورالعمل‌ها مرتبط با دفاتر پیشخوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.