سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: قرار شد ردیف‌های غیرضرور در بودجه سال آینده در موضوعاتی مانند هدفمندی یارانه‌ها و سهام عدالت حذف شود.

پروژه‌های نیمه تمام در بودجه ۹۷ به بخش خصوصی واگذار می‌شود/حذف ردیف‌های غیرضرور از بودجه سال آیندهبه گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه 30 مهر ماه) با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز گفت: با توجه به دغدغه هایی که در کشور وجود دارد تصمیم گرفتیم وضعیت بودجه ریزی را با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی کنیم.

وی افزود: بر اساس پیمانی که در این جلسه بین مجلس و دولت بسته شد، قرار شد بودجه ریزی سال  97  بر اساس عملکرد باشد لذا در این جلسه تصمیم گرفتیم پروژه‌های نیمه تمام را در بودجه ۹۷ به بخش خصوصی واگذار کنیم. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد ردیف‌های غیرضرور در بودجه سال آینده در موضوعاتی همچون هدفمندی یارانه ها، سهام عدالت، نرخ ارز و ... حذف شود و اختیارات استان‌ها در بودجه ۹۷ افزایش یابد.

نعمتی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم از بودجه ریزی فرسوده پرهیز کنیم و نظام بودجه ریزی جدیدی را عملیاتی کنیم،  در این جلسه چهار نماینده به قید قرعه سخنرانی کردند همچنین قاسمی معاون مرکز پژوهش‌های مجلس توضیحاتی را در مورد بودجه کشور ارائه داد.

سخنگوی هیئت رئیسه خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد نشست‌های مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه افزایش یابد تا بر عملکرد دستگاه‌ها در موضوع بودجه نظارت بیشتری صورت گیرد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۱ دی ۱۳۹۶
ساخت راه آهن سریع السیر برقی تهران قم اصفهان در اولویت قرار گیرد
آخرین اخبار