۹۸ هزار تن گندم به صورت تضمینی امسال از گندمکاران مازندرانی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: ۵ میلیارد تومان دیگر از طلب گندمکاران مازندرانی، امروز به حساب آن‌ها واریز شد.

وی افزود: امسال ۹۸ هزار تن گندم به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان به صورت تضمینی از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با عذرخواهی از کشاورزان گندمکار، بابت تاخیر در پرداخت طلب آن‌ها گفت: تلاش می‌شود به زودی ۲۵ میلیارد تومان از باقی مانده طلب گندمکاران پرداخت شود.

جعفری با اشاره به فعالیت ۱۹ کارخانه تولید آرد در استان مازندران گفت: این واحد‌ها با ظرفیت تبدیل ۴۰۰ هزار تن گندم به آرد، وظیفه تأمین آرد تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ خبازی یارانه‌ای و بیش از ۷۰۰ خبازی آزادپز را برعهده دارند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین آرد برای کیفیت نان مناسب که در کشور مصرف می‌شود آرد موجود در نانوایی‌های یارانه‌ای است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور افزود: ۴ هزار و ۱۰۰ نانوایی در مازندران درجه‌بندی شد که کمتر از ۳۰ درصد درجه یک و دو است و مابقی درجه سه و چهار می‌باشند..

جعفری با بیان اینکه دو برابر میانگین کشوری نانوایی در استان وجود دارد، گفت: باید از صدور مجوز‌های بی‌رویه نانوایی‌های جدید خودداری کرد تا بتوانیم در اقتصادی کردن نانوایی‌ها سهم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منظقه ۲ در پایان سخنانش با بیان اینکه تعداد خبازی‌های استان مازندران، دو برابر میانگین سرانه کشوری است؛ افزود: میانگین کشوری به ازای هر یک‌هزار و ۴۰۰ نفر یک واحد خبازی است که این میزان در استان مازندران، به ازای هر ۷۰۰ نفر یک خبازی است.

جعفری گفت: ۲۵ درصد آرد مورد نیاز مازندران در خود استان تولید و تامین می‌شود و مابقی نیاز استان از استان همجوار گلستان که دارای کیفیت مطلوب آرد در سطح کشور است تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ع

پرداخت ۵ میلیارد تومان طلب گندمکاران مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.