مدیرعامل شرکت گاز استان یزد:

6 هزار واحد صنعتی در استان یزد از نعمت گاز بهرمند هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت:تاکنون به 6 هزار و 375 واحد صنعتی و تولیدی این استان گازرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: با هدف توسعه و تقویت شبکه های گازرسانی و رعایت مسایل زیست محیطی تاکنون به 6 هزار و 375 واحد صنعتی و تولیدی این استان گازرسانی شده است.6 هزار واحد صنعتی در استان یزد از نعمت گاز بهرمند هستند

 فلاح افزود: در این ارتباط یک هزار و 174 واحد صنعتی عمده و پنج هزار و 201 واحد صنعتی کوچک و 2 هزار و 786 باب گلخانه و 269 کوره آجرپزی به شبکه گاز طبیعی متصل شد که این امر نشانه سودآوری شرکت گاز یزد در بحث جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزان است.

وی تاکید کرد : با توجه به تعدد فعالیت واحدهایی از جمله نیروگاه، کارخانه های کاشی و فولاد، کوره های آجرپزی، گلخانه ها و سایر صنایع ، این استان یکی از مهم ترین قطب های صنعتی کشور است .

فلاح افزود: این شرکت با هدف حمایت از صنایع و نقش آن در اشتغال جوانان و ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری و از سوی دیگر میزان بالایی از مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده که از جمله اولویت های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یادآور شد: 36 ایستگاه تقلیل فشار ،CGS، و 218 ایستگاه تقلیل فشار ،TBS،در استان نیز نصب و 48 جایگاه CNG به بهره برداری رسید که این تعداد جایگاه در مقایسه با تعداد خودروهای گازسوز استان، آمار قابل توجهی به شمار می آید.

فلاح یادآور شد: بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت گاز در سال 94 با کاهش مصرف 50 میلیون لیتر و در سال 95 نیز با کاهش 49 میلیون لیتر فرآورده نفتی از طریق جایگزینی آن با گاز طبیعی، مقام نخست تبدیل سوخت صنایع و واحدهای تولیدی به گاز طبیعی را در کشور کسب کرد.

هم اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب ، 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.

وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون 6 هزار و 622هکتار است و 92 درصد صنایع یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که 60درصد اشتغال صنعتی استان و 40 درصد سرمایه گذاری بخش صنعت را شامل می شود.

در مجموع سه هزار و 500 واحد صنعتی در استان یزد فعال است.

با گازرسانی به 20 شهر و 334 روستا 96 درصد جمعیت استان یزد از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

انتهای پیام/ ی

 توسعه و تقویت شبکه های گازرسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.