رئیس شورای شهر همدان گفت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی در همدان باید به دنبال ظرفیت‌سازی باشد.

ضرورت ظرفیت سازی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم مولوی رئیس شورای شهر همدان پیش از ظهر یکشنبه در دیدار مدیران سازمان اسناد و کتابخانه ملی که پیرامون احداث ساختمان و فضای مناسب برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور در همدان برگزار شد، افزود: نگاه شورا و شهرداری به مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور ظرفیت سازی برای همدان است.

وی با اشاره به اینکه اسناد و مدارک ملی به عنوان ثروت های فرهنگی کشور هستند ادامه داد: باید در راستای حفظ و نگهداری این اسناد ارزشمند با تعامل و همکاری هم گام برداریم.

رئیس شورای شهر همدان همچنین با بیان اینکه همدان به واسطه پیشینه تاریخی اولین پایتخت مدنیت شهری است، اظهار داشت: همدان در طول تاریخ فراز و نشیب هایی به دنبال داشته و یافته هایی از تاریخ مدنیت و تمدن آن وجود دارد که این پیشینه باعث غرور و افتخار برای ما است.

مولوی همچنین به مرکزیت همدان در بین ۵ استان غرب کشور به عنوان مرکز اسناد و کتابخانه های این استانها اشاره کرد خاطر نشان کرد: این مرکزیت برای ما دارای اهمیت بوده بر این اساس باید در راستای حفظ هویت و پیشینه فرهنگی خود تلاش کنیم.

وی به درخواست سازمان اسناد و کتابخانه های ملی ایران پیرامون کمک به احداث ساختمان جدید مرکز اسناد و کتابخانه های ملی غرب کشور در همدان بیان کرد: در این راستا شورا و شهرداری همدان تا حد امکان کمک خواهد کرد و مرکز اسناد و کتابخانه های ملی غرب کشور می تواند این ساختمان را در شهرک اداری احداث کند.

وی ادادمه داد: شهرداری همدان اسناد ارزشمند تاریخی از پیشینه همدان دارد که بخشی از این اسناد در فرهنگسراها نگهداری و نمایش داده می شود که برای حفظ و نگهداری آنها می توان بخش عمده ای از این اسناد را به مرکز اسناد ملی انتقال داد.

مولوی آمادگی شورا وشهرداری همدان را در زمینه همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه های ملی برای احداث ساختمان جدید برای این مرکز در غرب کشور اعلام کرد.


انتهای پیام/ج

ضرورت ظرفیت سازی در مراکز اسناد و کتابخانه ملی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.