رییس بهزیستی شهرستان کرمان گفت: بهبود وضع تغذیه کودکان در سن رشد باعث ارتقاء سلامت و بهبود رشد فیزیکی و ذهنی و پرورش کودکان زیر شش سال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا احمدی پور، رییس بهزیستی شهرستان کرمان با بیان اینکه تغذیه عامل اصلی سلامت است، گفت: بهبود وضع تغذیه کودکان در سن رشد باعث ارتقاء سلامت و بهبود رشد فیزیکی و ذهنی و پرورش کودکان زیر شش سال می شود.
وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار جوامع به کودکان سالم بستگی دارد، افزود: به دلیل شکل گرفتن شخصیت فرد در شش سال اول زندگی، یکی از مهمترین و حساس ترین دوره رشد دوره کودکی است.
احمدی پور بر اهتمام بهزیستی بر اجرای برنامه های مبتنی بر مفاهیم دینی و مذهبی و ملی اشاره کرد و گفت: مهدهای کودک باید علاوه بر آموزش، مقوله پرورش را نیز در اولویت قرار دهند.
رعنا نمازیان، کارشناس شبکه بهداشت کرمان هم با تاکید بر استفاده غذای گرم در مهدکودک ها تصریح کرد: مراقبت تغذیه ای در کودکان به ارتقاء شاخص های رشد، دریافت غذای سالم و مغزی و ایجاد باورهای عادات صحیح غذایی در کودکی و بزرگسالی منجر به سلامت جسم می شود.
وی افزود: بررسی وضعیت رشد کودکان سه تا شش سال روستا مهدها ومهدهای حاشیه ای بر اساس شاخص وزن برای ارتقاء آگاهی خانواده ها در زمینه تغذیه و رشد کودک و همچنین ترغیب آنان جهت استفاده از خدمات روستامهد است.
انتهای پیام/ی

تاثیر تغذیه برکودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار