مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از راه اندازی ۵۱ رشته جدید هنرستانی در این استان خبر داد.

راه اندازی ۵۱ رشته جدید هنرستانی در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان  پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مدارس دلگان که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان برگزار شد، با قدردانی از افق نگاه و دقت و معرفت مسئولین شهرستان دلگان به مسائل آموزش و پرورش اظهار داشت: بهترین محل و جایگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مدارس هستند.

نخعی ادامه داد:وجود این همه ظرفیت و شخصیت فرهنگی و موجه در دلگان مایه مباهات و فخر همگان است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هدف عالی آموزش و پرورش را ایجاد عدالت آموزشی با رویکرد گزینش نیرو‌های بومی و توجه به حوزه‌های مختلف آموزشی، تربیتی و تجهیزاتی عنوان کرد.

وی با اشاره به محاسن اجرایی طرح خرید خدمات آموزشی، این طرح را نسخه شفا بخش و نجات دهنده شرایط فعلی و آینده آموزش و پرورش دانست و افزود: در این طرح با اعمال نظارت‌های همه جانبه به دنبال ارتقا وضعیت کیفیت آموزشی و تربیتی در دانش آموزان هستیم.

وی با اشاره به وجود حدود ۷ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در کشور، یکی از اهداف طرح خرید خدمات آموزشی را جذب و بکارگیری بهترین‌های این مجموعه عنوان کرد.

نخعی مهارت آموزی و توسعه مهارت‌های فردی در بین دانش آموزان را موضوعی بسیار مهم دانست و بر ایجاد و ارتقا رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تاکید کرد.

وی از راه اندازی ۵۱ رشته جدید هنرستانی در استان خبر داد و  گفت: یقینا آینده کاری نیرو‌های مهارتی روشن و درآمد زاست و از این رو مدارس مهمترین بستر تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

وی موفق‌ترین مدارس کشور و استان را مدارس غیردولتی عنوان کرد و بیان داشت: مهمترین رویکرد سند تحول بنیادین نگاه و توجه ویژه به مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش پویا و موفق از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند و با همه پتانسیل و توانمندی برای به روز بودن می‌کوشد.

انتهای پیام/ع

مدارس بهترین جایگاه برای تحقق توسعه اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار