دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک گفت: حقوق کودک باید به عنوان یک مطالبه قانونی مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مظفر الوندی دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک امروز یکشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده که در کرمانشاه برگزار شد،گفت: حقوق کودک در استان کرمانشاه بخشی مربوط به آینده نگری و برنامه های آینده و بخشی مشکلاتی است که در استان گریبانگیر کودکان است.

وی با بیان اینکه در مورد کودکان باید از نگاه صدقه ای، و عاطفی صرف پرهیز شود، گفت: حق کودک به عنوان یک مطالبه قانونی باید مد نظر قرار بگیرد نگاه حمایتی بستگی به حال و روز افراد دارد و متاسفانه بسیاری از تصمیم گیران و قانونگذاران این نگاه را دارند و شاید نتوانند تصمیم درستی گرفته شود.

الوندی با اشاره به اینکه برخی از حقوق کودک منشا حقوق بشری دادند و مختص یک کشور و یا سرزمین نیست، گفت: رعایت غبطه و مصلحت کودکان و نوجوانان در کلیه تصمیمات دادگاه ها و مقامات اجرایی الزامی است.

وی با بیان اینکه دانش بنیان بودن تمامی اقدامات مربوط به کودکان در اولویت قرار بگیرد عنوان کرد: حدود ۲۱۶ آیه قرآن مستقیم و غیر مستقیم و ۳۰۰ روایت به موضوع کودک پرداخته است اما ما از این مقدار چقدر در دستور قضایی رعایت می کنیم مهم است.

الوندی تحلیل وضعیت کودکان استان را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و گفت: باید ظرفیت های کودکان شناسایی شود و طبق آن اولویت ها برنامه ریزی های لازم بعمل آید.

انتهای پیام/ز

باید ظرفیت های کودکان شناسایی شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.