رئیس پلیس راه راهور ناجا از کاهش 6 درصدی تصادف‌های برون شهری در شهریور ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در پنجاه و نهمین جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان  اینکه میزان تردد خودروها در جاده های کشور در شهریور ماه 95 افزایش یافت، اظهار کرد: تردد خودروها در جاده‌های کشور در شهریور ماه 96 نسبت به سال گذشته 2 برابر شد.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال 96 شاهد افزایش 10 درصدی تردد خودروها در جاده ها بودیم، افزود: افزایش تردد خودروها خود مسئله‌ای است که منجر به افزایش حوادث و سوانح رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: طی 5 ماه نخست سال 96 میزان تصادف‌های درون شهری یک درصد و میزان تصادف‌های برون شهری 2 درصد کاهش داشت.

سردار حمیدی تصریح کرد:در شهریور ماه امسال میزان تصادف‌های درون شهری 4.9 درصد افزایش و تصادف‌های برون شهری 6 درصد کاهش داشت و در مجموع 33 نفر کاهش تلفات سوانح رانندگی را داشتیم. 

وی گفت: میزان تصادف‌ها در شهریور ماه امسال در استان‌های کرمان، گلستان، گیلان و خراسان شمالی افزایش و در استان‌های خوزستان، قم، البرز، اصفهان و چهارمحال و بختیاری کاهش یافت.

سردار حمیدی با بیان اینکه حدود 52 درصد تصادف‌ها در سال 95 مربوط به خودروهای شخصی بود، گفت: این میزان در سال 96 به 57 درصد رسید.

وی گفت: عدم توجه به جلو از اصلی ترین عوامل تصادف در 6 ماهه نخست سال بود و در این مدت 65 درصد تصادف‌ها در 30کیلومتری شهرها رخ داده است و بیشتر تصادف‌ها در بین ساعات 4 بعد از ظهر تا 8 شب رخ داده است.

سردار حمیدی افزود: سال گذشته در ایام اربعین شاهد افزایش 30 تا 35 درصدی تصادف‌ها بودیم و امسال تخمین زده می شود که میزان سفرها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در مرز خسروی محدودیت های تردد در نظر گرفته شده است، افزود: تردد خودروهای شخصی در مزر خسروی ممنوع است و تمام خودروهای شخصی در شهر قصر شیرین به پارکینگ ها منتقل می شوند.

سردار حمیدی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته شاهد افزایش 30.2 درصدی تلفات در جاده‌ها بودیم، گفت: بیشتر تصادف‌ها در مسیر بازگشت رخ داد و در مجموع در سال 94 حدود 242 نفر و در سال 95 حدود 315 نفر در ایام اربعین جان خود را از دست دادند.

وی گفت: پیشنهاد می شود از تاریخ‌ 8 تا 25 آبان ماه در استان های ایلام، خوزستان، مرکزی، همدان، لرستان و کرمانشاه در جاده‌ها عملیات عمرانی انجام نشود و همچنین  هیچ بارنامه‌ای برای وسایل نقلیه باری به استان‌های مرزی صادر نشود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: در سال‌های گذشته اتوبوس‌های درون شهری اعزامی به شهرهای مرزی اصرار داشتند که در طول مسیر اقدام به مسافرگیری کنند. حال باید گفت فقط اتوبوس های برون شهری اجازه مسافرگیری در جاده های برون شهری را دارند.

وی افزود: در این ایام به دلیل افزایش حوادث تمامی نیروهای امدادی باید در حال آماده باش باشند.

سردار حمیدی گفت: لازم است که هماهنگی لازم برای جانمایی امداد خودروها انجام شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که تاکسی های شهری و ون ها از شهرداری ها مرخصی می گرفتند و در جاده های برون شهری اقدام به جابجایی مسافر به سمت مرزها می‌کردند. حال اگر امسال نیز با این راننده ها روبه رو شویم، حتما خودرو  آن‌ها در مسیر متوقف می‌شود. لذا به شهرداری ها توصیه می کنیم در این ایام به راننده های تاکسی های شهری و ون ها مرخصی ندهند.

سردار حمیدی گفت: اتوبوس های شهری که به مزرها اعزام می شوند، باید به صورت گروهی حرکت کنند و می توانند تا 10 نفر مسافر را با خود ببرند و همچنین رانندگان با توجه به پیش بینی بارندگی باید تجهیزات زمستانی و امدادی همراه خود داشته باشند.

وی گفت: در صورت لزوم اگر از اتوبوس های شهری برای اعزام زائران در جاده های برون شهری استفاده می‌شود، باید راننده‌ها دفترچه تهیه کنند و در پاسگاه‌های پلیس راه ساعت بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار