مسئول اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش فارس از تحصیل دانش آموزان خارجی و ایرانی در کنار هم خبر داد.

دانش آموزان خارجی و ایرانی کنارهم مشغول تحصیل هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد گودرزی مسئول اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان ۱۱ کشور در سر کلاس‌ها در مقاطع مختلف با دانش آموزان ایرانی در مدارس استان فارس مشغول تحصیل هستند و از تمام مزایا و امکانات استفاده می‌کنند.

وی افزود: ده‌ها هزار دانش آموز خارجی که بیش از ۷۰ درصد از کشور افغانستان هستند در همان فضایی که دانش آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند، بدون هیچ گونه محدودیتی درس می‌خوانند.

گودرزی ادامه داد: دانش آموزان خارجی که طبق قوانین جمهوری اسلامی در ایران زندگی می‌کنند می‌توانند در تمام مدارس از جمله نمونه دولتی، تیزهوشان و شاهد در صورتی که شرایط داشته باشند به تحصیلات خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان خارجی در مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه اتباع حضوری فعال دارند، اظهار داشت: آموزش و تربیت یک امر انسانی است و به هیچ عنوان به نژاد، رنگ و ملیت وابسته نسیت و وظیفه داریم بیشترین آموزش‌ها را به ویژه در مهارت زندگی به آن‌ها بدهیم.

گودرزی بیان کرد: آموزش دادن به هر نژاد و ملیتی سبب می‌شود کمتر با چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی مواجه شویم و امر تربیت و تحصیل باعت رشد و بالندگی کشور‌ها می‌شود و برای هر ملیتی حکم برد برد را دارد.

وی گفت: بسیاری از دانش آموزان خارجی به ویژه افغان‌های مقیم فارس در دانشگاه‌های کشور و شیراز در رشته پزشکی و علوم انسانی مشغول ادامه تحصیلات عالیه هستند و این امر بیانگر تفاوت قایل نشدن آموزش و پرورش فارس بین ایرانی‌ها و خارجی هاست که می‌توانند وارد دانشگاه‌ها شوند.
انتهای پیام/ر

تحصیل دانش آموزان ایرانی و خارجی در یک کلاس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار