رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مرغوبیت میوه شب عید که برای طرح تنظیم بازار خریداری می شود، باید در اولویت باشد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در اولین جلسه تنظیم بازار شب عید نوروز 97 که در محل سالن جلسات سازمان تعاون روستایی استان برگزار شد، با اعلام اینکه در صورت لزوم باید مراکز عرضه میوه شب عید در استان افزایش یابد، افزود: کیفیت سیب درختی و پرتقال های تنظیم بازار شب عید سال گذشته مطلوب بود و رضایت مردم را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 4 هزار تن از سیب درختی مورد نیاز کشور طبق سهمیه بندی موجود از محصولات استان تأمین شد، اذعان کرد: سیب تولید شده استان در سال جاری کیفیت مطلوبی دارد.

کریم زاده با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد سیب تولید شده استان در اختیار کشاورزان است و وارد بازار نشده، بیان کرد: مطلوب ترین حالت برای اینکه محصول کشاورزان با قیمت واقعی به فروش برسد، فروش تدریجی محصول توسط کشاورزان است.

وی با اعلام اینکه سیب استان به 7 کشور صادر می شود، افزود: پاکستان، افغانستان، هندوستان و کشورهای حوضه خلیج فارس از کشورهایی هستند که سیب استان به آنها صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: پیش بینی تولید سیب استان در سال جاری یک میلیون و 300 هزار تن است.

انتهای پیام/ح

اولین جلسه تنظیم بازار شبعید نوروز 97 تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.