معاون استاندار خراسان رضوی گفت: احداث زائر شهر در مسیر مشهد به قوچان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن واحدی عصر امروز در نشست با شهردار منطقه 12 مشهد اظهار کرد: در صورت برخورداری پروژه‌های شهرداری‌ها از پیوست زیارت، آماده هر گونه همکاری با آنها از جمله شهرداری مشهد هستیم چراکه باید بودجه حوزه زیارت صرفا برای زیرساخت‌ها و با مشارکت دستگاه‌ها و شهرداری‌ها هزینه شود.

وی افزود: محور قوچان به مشهد یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی است که برای توسعه استان حائز اهمیت است.

واحدی بر لزوم احداث زائرشهر در مسیر مشهد به قوچان با ظرفیتی بالغ بر 20 هزار نفر تاکید کرد و گفت: هدف اصلی از تبیین این الزام در درجه نخست بالا بردن سطح خدمات رفاهی و فرهنگی زائر و مسافر است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ماده 97 از برنامه ششم مبتنی بر زیارت و با 2 رویکرد زیرساختی و مشارکتی تعریف شده است.

وی گفت: شهرداری منطقه 12 باید تمام اقدامات زیرساختی که نقش زیارت در آن ملموس است با هدف توسعه و ارتقای منطقه طوس احصاء و مورد مطالعه قرار دهد که این معاونت آمادگی خود را برای عملیاتی شدن آن اعلام می‌دارد.

واحدی بیان کرد: تمام مطالعاتی که تاکنون برای توسعه طوس انجام شده است باید به تصویب کارگروه گردشگری استان برسد تا پس از آن بتواند مصوبه شورای برنامه‌ریزی را اتخاذ نماید.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای ثبت جهانی توس از هیچ تلاش و مساعدتی فروگزار نخواهیم بود چرا که این مهم هرچه سریع‌تر باید به انجام برسد.

واحدی اضافه کرد: در طرح جامع مصوب زیارت احداث 8 زائر شهر تعریف شده که از این تعداد 6 زائر شهر در مبادی ورودی شهرهای منتهی به مشهد و دو زائر شهر در مبادی ورودی مشهد پیش بینی شده است

وی افزود: نخستین زائرشهر توسط آستان قدس رضوی در حال اجراست و دومین آن پیشنهاد می‌شود شهرداری مشهد با مشارکت بخش خصوصی واقف که زمین آن آماده است اقدام کند.

انتهای پیام/ب

دستور کار احداث زائر شهر در مسیر مشهد به قوچان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.