مدیرکل انتقال خون استان اردبیل از افزایش بیش از 6 درصدی اهدای خون در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک رضازاده، مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در آئین افتتاح بخش جدید پایگاه انتقال خون شهرستان مشگین شهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم نوع دوست این استان 17هزار و 900 واحد خون اهدا کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 6 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: در سال گذشته مشارکت بانوان استان در اهدای خون 4.81 درصد بوده که امسال این عدد به 5.55 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اظهار کرد: در این مدت اهدا کنندگان مستمر استان نیز 5.7 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش نشان می دهد.

به گفته رضازاده ، در تاسوعا و عاشورای حسینی مردم استان اردبیل 16هزار و 25 واحد خون اهدا کردند.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان انتقال خون کشور ، استان اردبیل در زمینه نوبت دهی رتبه اول کشور را حائز شده و در حال حاضر یک هزار و 444 نفر در نوبت اهدای خون می باشند.
مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: با تلاش کارکنان پایگاههای انتفال خون در سراسر استان ضایعات و فرآورده های خونی از 10 درصد به کمتر از 4درصد کاهش یافته است.

وی افزود: هم اکنون استان اردبیل در زمینه تولید پلاسما ، کرایول و پلاکت جز استان های پیشرو کشور است و بخشی از پلاسمای تولید شده در استان برای تبدیل به دارو و سایر فرآورده های خونی از جمله فاکتور هشت و آلبومین به کشور آلمان ارسال می شود.

 

انتهای پیام/ح

استان اردبیل در زمینه نوبت دهی رتبه اول کشور را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.