حجم مبادلات مازندران با قزاقستان با وجود زیرساخت های لازم  پایین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در جلسه ‌ای با استاندار قیزل اوردا  قزاقستان و هیئت همراه در مازندران، گفت: به رغم وجود زیرساخت های لازم، حجم مبادلات با قزاقستان پایین است.

وی با بیان اینکه کاری که ما باید اکنون انجام دهیم، امضا تفاهم ‌نامه‌ ای است که توسط همکاران دو طرف تهیه شده است، امضا تفام ‌نامه را مقدمه‌ ای برای همکاری‌ های کلی دانست.

استاندار مازندران با اشاره به اهمیت اراده و عزم راسخ دو طرف برای اجرایی شدن تفاهم نامه همه مفاد آن را را قابل اجرا دانست و بر لزوم اجرای آن تأکید کرد.

فلاح جلودار با بیان اینکه در سطح سران دو کشور تفاهمات بسیار خوب و سازنده‌ ای از قبل انجام شده، افزود: آمادگی همکاری در تمام سطوح فراهم است.

وی گفت در ۵ سال اخیر، کشور قزاقستان همکاری بسیار خوبی با جهموری اسلامی ایران داشته است.

استاندار مازندران با اشاره به وجود زیرساخت های لازم همچون راه آهن و بنادر، حجم مبادلات بین دو کشور را پایین دانست و بر افزایش آن تأکید کرد و افزود: حجم همکاری را می‌ توان با توجه به نیاز دو طرف و به صورت مکمل همدیگر افزایش داد.

فلاح جلودار با اشاره به تشکیلاتی در رابطه با سرمایه ‌گذاری خارجی در استان، گفت: قاسمی مسئول این تشکیلات و نماینده وزیر در مازندران است و در رابطه با تفاهمات و بحث سرمایه‌ گذاری در این ایران با ما همکاری می‌ کنند.

استاندار مازندران برای تسریع در روند و پیگیری کار، علیرضا یونسی را به‌عنوان نماینده تام الاختیار در استان قزاقستان معرفی کرد.

انتهای پیام/ م

پایین بودن حجم مبادلات مازندران با قزاقستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.