خاستگاه نفت رکورد دار بیکاری

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه خوزستان از سوم شدن خوزستان در زمینه بیکاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  رضا میرانی، معاون اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه خوزستان گفت: در بحث اشتغال 2 مدل آمار ارائه می‌شود، یکی آمارهای سرشماری نفوس و مسکن است که هر 5 سال یکبار ارائه می‌شود و مدل دیگر نیز نرخ بیکاری است که در آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، خوزستان با 14.9درصد نرخ بیکاری سومین استان بیکار کشور است.

وی افزود: استان‌های چهار محال و بختیاری و کرمانشاه نیز به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم بیکاری کشور قرار دارند.

میرانی اظهار داشت: این آمار به صورت فصلی ارائه می‌شود و به صورت نمونه‌گیری است و کل جامعه را در بر نمی‌گیرد و نمی‌توان به طور کامل به آن استناد کرد بلکه به عنوان یک شاخص در نظر گرفته می‌شود.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه خوزستان عنوان کرد: این آمار ارائه شده در بحث نرخ بیکاری استان خوزستان آماری فصلی است که از سوی مرکز آمار ایران برای تابستان ساال 96 تنظیم و ارائه شده است.

میرانی گفت: برنامه‌های اشتغالزایی تحت عنوان اشتغال فراگیر از ابتدای دولت دوازدهم آغاز شد و به صورت یک طرح کلی در بحث اشتغال در حال اجراست. این طرح زیر مجموعه‌هایی از جمله کارورزی، آموزش در محل کار، آموزش مهارتی در محل واقعی کار  دارد که در حال حاضر نیز در استان در حال اجرا هستند.

انتهای پیام/و


آمار داغ بیکاری تابستان 96 در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
کل ایران بیکارن
United Arab Emirates
saeed
۱۴:۰۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
وقتی مسئولین یه استان اینقد بی عرضه باشن همینه استان خوزستان دارای نفت و گاز و پتروشیمی و آب و سد مخازن و نیشکر و هزاران منبع درامد دیگه بعد جوونای استانش اکثرن بیکارن