مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزدگفت: هنوز یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سطح استان باید استاندارد سازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا عارفی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به این‌که استاندارد نبودن سیستم گرمایشی مدارس چالش مهم برخی مدارس است گفت: طبق نیاز سنجی‌هایی که انجام شده، هنوز یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سطح استان باید استاندارد سازی شود که به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عارفی با بیان این‌که استانداردسازی سیستم گرمایشی و حرارت مرکزی به وسیله پکیج و رادیاتور در مدارس، از اولویت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۹۰۰ کلاس درس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان استانداردسازی و بخاری‌های نفتی و گازی آن‌ها جمع‌آوری شد.

عارفی تامین وسایل و تجهیزات ایمنی مدارس قدیمی‌تر را مستلزم تأمین اعتبار لازم دانست و بیان کرد: باتوجه به نیازسنجی‌هایی که در خصوص فرسودگی مدارس استان صورت گرفت برای اولین بار موتورخانه‌های مدارسی که تعطیل شده بودند و یا مشکلی داشتند در دستور کار قرارگرفت .

مدیرکل نوسازی مدارس استان، با بیان این‌که حدود ۴۰ هزار پره رادیاتور برای مدارس خریداری شده و بین مدارس شهرستان‌ها و مناطق استان توزیع شد،‌ تصریح کرد: مدارسی که از نظر دیگ، مشعل و پره رادیاتور مشکل داشتند تاکنون بخشی از این مشکلات برطرف شده است .

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اهمیت تأمین امنیت و آرامش دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: باید امکانات آموزشی و وسایل گرمایشی مدارس را فراهم کرد تا دانش‌آموزان به سادگی و در امنیت از آنان استفاده کنند و از دوران تحصیل خود لذت ببرند.

انتهای پیام/ ی

تامین وسایل و تجهیزات ایمنی مدارس مستلزم تأمین اعتبار لازم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.