مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۵۰ ساعت برنامه‌های مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهیه و پخش شده است.

۲۵۰ ساعت ضبط برنامه‌های مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمود دولت کردستانی در جلسه امضای تفاهم نامه با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تعامل و همراهی و همکاری بین صدا و سیما و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌تواند به حفظ مواریث ارزشمند این استان کمک کند و قطعا صدا و سیما و همه سازمان‌ها بر سر سفره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هستند و تعهدی نسبت به این اداره دارند که نمی‌توانند بی اهمیت از آن بگذرند.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان افزود: رسانه می‌تواند همکاری خوبی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان داشته باشد و از طریق آموزش مخاطبین که سرمایه اصلی رسانه ملی هستند در زمینه حفظ ارزشمندترین میراث فرهنگی و صنایع دستی و در بحث رونق گردشگری نقشی موثر ایفا کند.

این مسئول ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از گنجینه‌های ناشناخته‌ای است که بخشی از این کوتاهی و ناشناخته بودن این استان که در سال‌های گذشته صورت گرفته به صدا و سیما برمیگردد.

وی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال در رابطه با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ۲۵۰ ساعت ضبط، ۲۵ ساعت برنامه تولید و تهیه، ۷۵ ساعت رادیو و ۲۵ ساعت خبر پخش شده است.

کردستانی با اشاره به این که از این ظرفیت می‌توان بهره بیشتری برد، بیان کرد: رسانه می‌تواند در از بین بردن آسیب‌های استان نقش موثرتری داشته باشد و به بحث‌های مختلف کشاورزی، اقتصاد مقاومتی و امنیت و برنامه‌های فراوانی از این قبیل که ممکن است مورد غفلت واقع شود بپردازد.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌توانیم قدم‌های جدی تر، هدفمندتر و محکم تری برای حفظ مواریث مان که بزرگ‌ترین سرمایه هستند، برداریم خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت بخش‌های مختلف خبر، صدا، سیما و ... یک برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد و کار‌های ارزشمندی در زمینه رشد و توسعه استان انجام دهیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار