رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین در استان همدان:

آمادگی همدان برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی

مدیرعامل هلال احمر استان همدان گفت: ظرفیت لازم برای اسکان اضطراری 32 هزار نفراز زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده و حسینیه‌ها، مساجد، مدارس و ورزشگاه‌ها آماده پذیرایی از زوار می باشند.

آمادگی استان همدان برای پذیرایی از 32 هزار نفر از زائرین اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان بیان داشت:330 نفر رزو فعالیت و  19 پایگاه امدادی ثابت، سیار و موقت استان آماده خدمت ‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

وی با بیان اینکه درهر پایگاه 5 امدادگر حضور دارد، افزود: این افراد 7 تا 21 آبان به حالت آماده‌باش بوده و در صورت بروز سوانح و حوادث به اجرای عملیات می‌پردازند.

کارخانه‌ ای با اشاره به لزوم اخذ مجوز برای استقرار ایستگاهای صلواتی بیان کرد: ایستگاه صلواتی شناسنامه ‌دار زیر نظر ستاد اربعین در استان برپا شده  و تمامی ایستگاه‌ها موظف به دریافت مجوز بوده و باید با استانداری هماهنگ باشند تا از نظر امنیتی و پزشکی برای زائران مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد:  همچنین برای خدمت رسانی بهتربه زوار اکیپ‌های امدادی هلال‌احمر در کنار این ایستگاه‌ها مستقر می‌شوند.

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین تصریح کرد: شهر مریانج را از مناطق و موکب‌های فعال در اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی می باشد که لزوم توجه بیشتر را می طلبد.

کارخانه ‌ای به  کمک های سازمان هلال احمر به زوار اربعین اشاره کرد و گفت: اعزام 15 تریلر داروهای مورد نیاز به کشور عراق ارسال شده و در اختیار هلال احمر عراق و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار داده شده است.

وی افزود: زائران جز داروهای ضروری مانند داروی قلب، چربی و فشارخون، قند و غیره نیاز نیست دارویی به همراه داشته باشند.

مدیر عامل حلال احمر استان همدان به توصیه های لازم در پیاده روی اربعین پرداخت و خاطر نشان کرد:  زائرین از  به همراه بردن مواد غذایی اجتناب کرده و تا اندازه ممکن، بار سبک‌تری بردارند زیرا نه تنها در موکب‌ها مواد غذایی توزیع می‌شود بلکه امکان خرید در کشور عراق نیز با نرخ‌های متداول در ایران وجود دارد.

کارخانه‌ای با اشاره به خدمات هلال‌احمر در اربعین سال گذشته اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر استان علاوه بر اسکان اضطراری بیش از 21 هزار زائر در مکان‌های تعیین‌شده در 4 حادثه درون‌شهری و 35 سانحه برون‌شهری حضور یافته و خدمت‌رسانی کرد.

انتهای پیام/ خ

اسکان 32 هزار نفر از زوار اربعین در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.