سایت فدراسیون جهانی بسکتبال ( فیبا ) از تیم ملی نوجوانان دختر ایران تمجید کرد.

تمجید فیبا از تیم ملی بسکتبال نوجوانان دختر ایرانبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) پس از اولین برد بین المللی دختران بسکتبالیست ایران به تمجید از تیم زیر 16 سال ایران پرداخت و این برد را شروع درخشش نسل اینده بسکتبال ایران دانست.

 تیم ملی بسکتبال دختران زیر 16 سال کشورمان  روز گذشته در اولین گام خود در مسابقات سطح B قهرمانی آسیا قدرتمندانه نپال را شکست داد.

پس از این پیروزی، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) به تمجید از بازی دختران بسکتبالیست ایران پرداخت و گفت: تیم زیر 16 ساله های بانوان ایران روشن کننده راه برای نسل های بعدی است. آنها تاریخ سازی کردند و اولین بازی ملی خود را با حجاب پس از صدور مجوز فیبا در ماه می 2017 انجام دادند.

سایت فیبا در ادامه، حضور تیم نوجوانان ایران را اولین حضور تیمی از غرب آسیا در تمام رده های سنی پس از سال 1974 عنوان کرد و ادامه داد: ایران در اولین بازی خود در دومین روز مسابقات قهرمانی آسیا به یک پیروزی بزرگ دست یافت و نپال را 89 بر 32 مغلوب کرد. روژین طلاکوب با 17 امتیاز پیشرو تیم ایران بود در حالی که برج های دوقلوی ایران آیدا گل محمدی و غزل ملکی هر کدام یک دبل دبل را ثبت کردند.

فیبا در پایان مطلب می گوید: صرف نظر از اینکه ایران در این بازی ها چه نتیجه ای کسب کند آنها قبلا راه را برای درخشش نسل بعدی باز کرده اند. تیم ایران امروز به مصاف هند میزبان می رود و فردا با سری لانکا بازی خواهد کرد.

انتهای پیام /

تمجید فیبا از تیم ملی دختران ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار