کارشناس هواشناسی کاربردی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از دیم‌کاران استان خواست تا کشت گندم و جو را تسریع کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو زره‌گر کارشناس هواشناسی کاربردی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در هفته دوم آبان ماه به احتمال خیلی زیاد شاهد بارش باران در استان خواهیم بود گفت: گندم و جوکاران دیم استان باید در انجام فرایند کشت خود سرعت بیشتری به خرج بدهند.

وی بیان کرد: در صورتی که در هفته دوم آبان ماه بارندگی در استان داشته باشیم دیم کارانی که هنوز کشت خود را انجام نداده باشند متحمل خسارت هایی خواهند شد، چرا که کشت آنها نخواهد توانست از آب این باران استفاده کند.

 زره گر با تاکید بر اینکه دیم کاران استان کرمانشاه باید بگونه ای کشت خود را انجام دهند که با اولین بارش‌ها بذور آنها در مزرعه باشد، عنوان کرد: اولین بارندگی نقش مهمی در جوانه‌زنی به موقع گندم و جو خواهد داشت.

وی با اشاره به آمار 30 ساله بارندگی‌ها در استان کرمانشاه، شرایط بارش های سال زراعی جاری را مشابه سال های نرمال دانست و اضافه کرد: همه ساله بین روزهای 15 تا 20 آبان‌ماه شاهد وقوع نخستین بارندگی‌ها در استان کرمانشاه هستیم.

 

انتهای پیام/ز

آبان‌ماه شاهد وقوع نخستین بارندگی‌ها در استان کرمانشاه هستیم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.