نماینده مردم سیرجان گفت: تا کنون 41 درصد از پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان پیشرفت داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: 41 درصد از پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان پیشرفت داشته که در صورت تامین منابع مالى ماهیانه 40 میلیارد تومان این بخش طى ٢٢ ماه به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: این ابرپروژه در کشور به دست شرکت های خصوصی سازی در حال اجرا است.
وی عنوان کرد: این پروژه با شرکت مس سرچشمه، شرکت سنگ آهن یزد و چند شرکت دیگر در حال فعالیت است که همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند.
حسن پور بیگلری گفت: بیش از دو هزار نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.
وی افزود: در فاز اول این پروژه سالانه ١١٠میلیون متر مکعب است که 45 میلیون متر مکعب آن در گلگهر، 30 میلیون متر مکعب در مس و 20 میلیون متر مکعب در چادرملو قرار گرفته قرار بر آن است تا 15 میلیون متر مکعب از این پروژه صرف آب شرب وکشاورزى شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاز دوم این پروژه ٤٠٠ میلیون متر مکعب در سال است که بسیارى از اقدامات آن از جمله آبگیر و مسیرسازى در فاز یک انجام شده و فقط آب شیرین کن و لوله گذارى آن باقی مانده است.
وی با بیان این که متاسفانه صندوق توسعه ملی هیچ گونه همکاری در خصوص این پروژه نداشته است، تصریح کرد: یکی از معضلات کشور عدم شناخت مسوولین دولتی نسبت به این گونه پروژه ها است.
انتهای پیام/ی

انتقال آب از خلیج فارس به کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
باسلام.
چه جالب وباتشکررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
باسلام.
چه جالب وباتشکررر
آخرین اخبار