معاون امور فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی کمیته امداد استان برای برگزاری اردو‌های زیارتی وفرهنگی هزینه شده است.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های فرهنگی مددجویانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به‌ نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، در شش ماهه نخست سال‌جاری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی کمیته امداد استان برای برگزاری اردو‌های زیارتی و برنامه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی خانوار‌های تحت حمایت هزینه شده است.

سید محمدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان با اعلام این خبر، افزود: حوزه فرهنگی کمیته امداد این استان برای عملیاتی کردن اهداف اساسنامه، برنامه پنج ساله ششم و سیاست‌های فرهنگی بر پایه نیاز‌های مددجویان موردحمایت به‌ویژه نوجوانان و جوانان هر ساله اقدام به ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی به صورت فراگیر و هدفمند می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی فکری، شکوفایی استعداد‌های مددجویان و همچنین تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آن‌ها از جمله اهداف مهم این نهاد است، افزود: در این زمینه برنامه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی خانوار‌های تحت حمایت با محوریت خانواده محوری، مسجد محوری و تربیت محوری تدوین شده که در کانون‌های فرهنگی و تربیتی (دائم، موقت و پیروان ولایت) اجرا می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان ادامه داد: اولویت برنامه‌ها با زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دوشیزگان و پسران غیرمحصل ساکن در مناطق روستایی، دختران و پسران در آستانه ازدواج و دانش‌آموزان دارای تحصیلات ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از موضوعات آموزشی از قبیل: مباحث اعتقادی، قرآن و مفاهیم، اخلاق‌اسلامی، احکام، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، مشاوره و هدایت تحصیلی، مهارت‌های زندگی از جمله برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، هنری، پرورشی و آموزش‌های علمی این کانون‌ها است، اعلام کرد: در هر گروه آموزشی، مخاطبان شرکت‌کننده در برنامه‌ها از نظر سطح تحصیلات، سن، محل سکونت (شهر یا روستا)، علت تحت حمایت بودن و یا جنسیت برای گذراندن دوره‌های آموزشی تقسیم‌بندی می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه این سطح‌بندی با تشخیص کارشناس آموزش خانواده یا سایر کارشناسان مربوطه صورت می‌پذیرد، گفت: در هر سطح آموزش‌های متفاوتی برای جامعه هدف طراحی شده و در صورت نیاز میزان آموزش‌ها افزایش می‌یابد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان افزود: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در کانون‌های دائم و موقت این نهاد برای ارتقا سطح علمی و فرهنگی مددجویان برنامه‌ریزی شده به طوری که کانون‌های دائم درطی سال و کانون‌های موقت صرفاً در ایام تابستان تشکیل می‌شوند.

انتهای پیام/ع

 برگزاری اردوهای زیارتی ویژه مددجویان کمیته امداداستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.