وزیر صنعت و معدن گفت: دولت قصد دارد 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی صنعت کشور از محل تسهیلات سیستم بانکی اختصاص دهد.

واحدهای تولیدی نمی‌توانند به تنهایی محصولاتشان را به بازارهای خارجی ارائه دهند/باید به سوی ایجاد شرکت‌های بزرگ صادر کننده حرکت کنیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن امروز دوشنبه پس از پایان جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین محور جلسه امروز، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت، نوسازی صنعت کشور است و دولت قصد دارد 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی صنعت کشور از محل تسهیلات سیستم بانکی اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه باید در راستای نوسازی صنعت کشور اقدام کنیم افزود: باید شرایطی در کشور فراهم شود تا بنگاه‌ها، واحدها و شرکت‌های صادر کننده متوسط و بزرگ بیشتری شکل گیرند.

وزیر صنعت گفت: اینکه انتظار داشته باشیم همه واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ به تنهایی محصولاتشان را به بازارهای خارجی ارائه دهند، مقدور نیست، اگر هم این امر امکان پذیر باشد، باعث رقابت مخرب در بازارهای بین المللی می‌شود.

شریعتمداری تصریح کرد: معتقدم باید تسهیلاتی در قالب بودجه سال ۱۳۹۷ تصویب شود تا بخش خصوصی کشور و اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به همراه تشکل‌های صادراتی تخصصی بتوانند با حمایت نظام، دولت و از طریق منابع حمایتی و مشوق‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد به سمت ایجاد شرکت های بزرگ صادر کننده حرکت کنند.

وی در ادامه استفاده از کمک‌های فنی برای پرداخت سود تسهیلات اعطایی به واحدهای صادرات گرا را از دیگر کارهای پیش روی دولت دانست و یادآور شد: این گونه کمک‌ها هم برای سرمایه در گردش و هم برای تحقیق و توسعه این واحدهای تولیدی و صادراتی تأثیرگذار خواهد بود.

شریعتمداری گفت: در واقع واحدهای صادرات‌گرا سربازان خط مقدم اقتصاد ایران هستند که اگر شرایطی برای آنها فراهم کنیم می‌توانند در این عرصه ورود و همه بازارهای جهانی را فتح کنند، لذا حمایت از این واحدها یکی از مهمترین کمک‌های دولتی به شمار می‌آید.

وزیر صنعت خاطر نشان کرد: امیدوارم در لایحه قانون بودجه سال آینده به منابعی که برای صادرات کشور تخصیص داده می شود، دست اندازی نشود و از تعرض مصون بماند تا بتوانند برای صادرات سرمایه گذاری شوند چراکه آینده کشور در گروی جهش صادرات است و نه در واردات.

انتهای پیام/

واحدهای صادرات‌گرا سربازان خط مقدم اقتصاد ایران هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار