دانستنی‌های علمی پزشکی؛

چرا نباید با کفش وارد خانه شد؟/ مصرف گلپر باعث سقط جنین می‌شود!/ با این میوه از پیری جلوگیری کنید/ دوران بارداری بدون لوازم آرایش

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بستنی قیفی بخوریم؟

با این که مطمئن هستیم بستنی‌های قیفی را از شیرهای پاستوریزه کارخانه تهیه می‌کنند، اما باید بدانیم، تمیز نشدن مستمر دستگاه‌های بستنی‌ساز قیفی و باقی ماندن طولانی‌مدت ترکیبات بستنی در این دستگاه‌ها عاملی برای منع مصرف این گونه محصولات است.

درمورد نان بستنی نیز باید گفت برای آن که نان بستنی حالتی براق و درخشنده به خود گیرد به آن اکسیدتیتانیوم می‌افزایند. در کارگاه‌هایی که این نان به صورت غیر مجاز برای بستنی‌های قیفی و سنتی پخت می‌شود، از اکسید تیتانیومی استفاده می‌شود که صنعتی است و کیفیت و درجه خلوص پایینی دارد و به دلیل داشتن مواد و فلزات سمی غیرخوراکی، تهدید‌کننده سلامت مصرف‌کننده است.

در مورد بستنی با روکش شکلات هم باید گفت که روغن مورد استفاده در اغلب شکلات‌های کاکائویی و روکش بستنی‌ها از نوعی است که حاوی درصد بالاتری روغن پالم است و به دلیل داشتن چربی‌های اشباع و ترانس، خطر ابتلا به بیماری‌های کرونر قلبی را افزایش می‌دهد.

چرا نباید با کفش وارد خانه شد؟/ مصرف گلپر باعث سقط جنین می شود!/با این میوه از پیری جلوگیر کنید/دوران بارداری بدون لوازم آرایش
چرا نباید با کفش وارد خانه شد؟

طبق تحقیقات کف هر کفش بیش از ۴۰۰ هزار باکتری مضر برای سلامتی انسان وجود دارد. این باکتری‌ها آن قدر کوچک هستند که شاید حتی کف کفش دیده نشوند. اگر روی چمن راه رفته باشید، کود مخصوص چمن و انواع سمومی که به درخت‌ها زده شده و روی چمن و زمین ریخته به کفش شما منتقل می‏‌شود. این مواد شیمیایی برای سلامتی بسیار مضر هستند.

مصرف گلپر باعث سقط جنین می شود!

مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا می‌تواند باعث سقط جنین شود؛ گاهی مصرف گلپر در افراد گرم‌مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت این افراد می‌توانند گلاب بو کنند.

چرا نباید با کفش وارد خانه شد؟/ مصرف گلپر باعث سقط جنین می شود!/با این میوه از پیری جلوگیر کنید/دوران بارداری بدون لوازم آرایش
مشکلی که با نگه داشتن مدفوع بوجود می‌آید

اگر مدفوع را برای مدت زیادی نگه دارید، مدفوع به داخل روده بازمی‌گردد، دوباره جذب می‌شود و حالت سفت و سختی به خودش می‌گیرد. اگر این روند دوباره و دوباره تکرار شود (که متاسفانه بعضی از افراد واقعا چنین کاری را بدون توجه به عوارض خطرناک آن انجام می دهند)، مدفوع هرچه بیشتر سفت می‌شود و حتی می تواند جان فرد مورد نظر را به خطر بیندازد.

با مصرف این میوه از پیری جلوگیری کنید

بدن قادر به ساخت ویتامین C نیست، بنابراین این ویتامین باید از طریق موادغذایی و نوشیدنی دریافت شود. نوشیدن ۲ لیوان آب پرتقال در روز می‌تواند به افزایش ۴۰ تا ۶۰ درصدی ویتامین C در بدن کمک کند، ویتامین C دریافتی از طریق آب پرتقال، محافظ بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد است. این ویتامین همچنین از پیری زودرس جلوگیری و به جذب موادمعدنی ضروری مانند کلسیم کمک می کند.

چرا نباید با کفش وارد خانه شد؟/ مصرف گلپر باعث سقط جنین می شود!/با این میوه از پیری جلوگیر کنید/دوران بارداری بدون لوازم آرایش
موادمخدر موجب افزایش ناباروری زنان می‌شود

مصرف مواد مخدر و دخانیات موجب ناباروری می‌شود، زمینه ساز بروز بیماری های التهابی لگن و HIV است و سقط جنین را نیز افزایش می‌دهد، اگر مادر بدون نظر پزشک و یکباره مواد را کنار بگذارد با خطر سقط جنین یا خطر تولد نوزاد ناقص روبه رو خواهد شد و این خطر بسیار جدی است.

 دوران بارداری بدون لوازم آرایش

در دوران بارداری بهتر است حتی برای انتخاب ضد آفتاب خود نيز دقت بيشتری به خرج دهيد و تا جايی که ممکن است سراغ ضدآفتاب‌های شيميايی نرويد تا مواد شيميايی کمتری جذب پوستتان شود و در نتيجه خطر کمتری هم جنين را تهدید کند. بهترين انتخاب؛ ضد آفتاب‌های فيزيکی است که کمتر جذب پوست می شوند و با فيلترهای فيزيکی درون خود از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کنند.

نوشیدن قهوه با شکم خالی ممنوع

نوشیدن قهوه وقتی شکم شما خالی است می‌تواند به سوزش معده یا ترش کردن منجر شود. اگر صبح ها فقط به نوشیدن قهوه اکتفا می‌کنید و از خوردن صبحانه سرباز می‌زنید، سروتونین خون کاهش خواهد یافت و در ادامه روز حس افسردگی پیدا خواهید کرد.

پیشنهاد: اگر نمی توانید عادت نوشیدن قهوه صبحگاهی را ترک کنید، بهتر است آن را با شیر یا خامه همراه کنید. چربی شیر قادر است اثرات منفی قهوه را کم کند.

 چرا نباید با کفش وارد خانه شد؟/ مصرف گلپر باعث سقط جنین می شود!/با این میوه از پیری جلوگیر کنید/دوران بارداری بدون لوازم آرایش

تغذیه‌ مناسب با توت فرنگی به قلبتان کمک می‌کند!

محققان بر این باورند اضافه کردن توت فرنگی به رژیم غذایی به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و کاهش فشار خون کمک می‌کند. چرا که سرشار از مواد مغذی محافظت کننده‌ قلب مانند ویتامین C، فولات، فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان هستند. تحقیقات نشان می‌دهد توت فرنگی حتی احتمال ابتلا به حمله‌ی قلبی را نیز کاهش می‌دهد. محققان دریافتند احتمال حمله‌ قلبی در زنانی که بیش از سه وعده توت فرنگی در هفته می‌خورند در مقایسه با زنانی که توت نمی‌خورند بیش از 30 کمتر است.

کاهش ابتلا به سرطان با مصرف دارچین

دارچین به‌عنوان یک ماده‌‌غذایی ضددیابت شناخته شده است، زیرا از طرفی قند خون را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر میزان حساسیت هورمون انسولین (تنظیم‌کننده‌ قندخون) را افزایش می‌دهد. دیابت زمانی رخ می‌دهد که انسولین کارایی خود را از دست بدهد و نتواند میزان قندخون را کنترل کند یا فرد نتواند مقدار قند موردنیاز بدنش را مدیریت کند. از دست رفتن کارایی انسولین ممکن است به‌علت اضافه وزن یا کاهش سوخت‌و‌ساز بدن باشد.

چرا نباید با کفش وارد خانه شد؟/ مصرف گلپر باعث سقط جنین می شود!/با این میوه از پیری جلوگیر کنید/دوران بارداری بدون لوازم آرایش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار