مدیر جهاد کشاورزی خداآفرین گفت: در سال زراعی جاری باغداران این شهرستان دو هزار و 340 تن محصول انار تولید و به بازارهای مصرف عرضه کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رشید نظمی مدیر جهاد کشاورزی خداآفرین با بیان اینکه در این شهرستان 180هکتار باغ به کشت انار اختصاص داردگفت:با برداشت 13تن انار در هر هکتار در مجموع امسال دو هزار و 340 تن انار از باغات این شهرستان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه انارهای تولید شده در خداآفرین در دو رقم یزد و ملس است، اظهار کرد: این محصول در بخش منجوان و گرمادوز خداآفرین و بیشتر در روستاهای مردانقم، احمدآباد، کوانق، لاریجان و گون گورمز تولید می شود.

نظمی، قیمت بازار مصرف این میوه سرشار از ویتامین را 25تا 50 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این محصول در خداآفرین بیشتر به صورت تازه خوری و یا فرآوری رب انار مصرف می شود و توسط کشاورزان در کنار جاده ها به گردشگران و یا به بازار شهرستان های اهر، کلیبر، جلفا، مرند و پارس آباد در استان اردبیل عرضه می شود.

وی از کاشت 25هکتار نهال انار در این شهرستان خبر داد و افزود: افزایش سطح زیرکشت این محصول و ایجاد کارخانه های فرآوری انار در صورت مازاد تولید این محصول از جمله برنامه های آینده است.

شهرستان خداآفرین با مساحت یکهزار و 525کیلومتر مربع و 35 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری شمال مرکز آذربایجان شرقی در نوار مرزی رود ارس واقع است که در سال 1390 از شهرستان کلیبر منفک و تبدیل به شهرستان شد.

 

انتهای پیام/ش

 

اختصاص 180 هکتار باغ به کشت انار درشهرستان خداآفرین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.