رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: تجربه تاریخی ملت‌ها از جمله مردم ویتنام نشان داد آمریکا در مقابل اراده ملت‌ها مجبور به پذیرش شکست خواهد بود.

تجربه تاریخی ویتنام شکست آمریکا در مقابل اراده ملت‌ها را ثابت کرده استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علاءالدین بروجردی و هیأت پارلمانی همراه صبح امروز(سه شنبه، 2 آبان ماه) با رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ویتنام دیدار و پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری های دوستانه دو کشور در عرصه های مختلف گفت: دیدگاه ها و مواضع یکسان دو کشور درباره مسائل مختلف جهانی بستر مناسبی برای گسترش همکاری های فیمابین ایجاد کرده است.

نماینده مردم بروجرد در ادامه با تشریح تحولات منطقه به ویژه عراق و سوریه اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت ملت های سوریه و عراق، اقدامات آمریکا و همپیمانان منطقه ای و اروپایی آنها را علیرغم هزینه سنگین به شکست کشاند.

وی افزود: تجربه تاریخی ملت ها از جمله مردم ویتنام نشان داد آمریکا در مقابل اراده ملت ها مجبور به پذیرش شکست خواهد بود.

بروجردی با تشریح سیاست کشورمان در زمینه مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با همکاری عراق، سوریه و روسیه موفق به شکست گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جلوگیری از تجزیه دو کشور عراق و سوریه شد.

نوین وانزائو، رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ویتنام سفر هیأت پارلمانی ایرانی به کشورش را با اهمیت دانست و گفت: رایزنی های منظم مقامات ارشد از جمله مجالس دو کشور به ایجاد درک و شناخت متقابل از ظرفیت ها و فرصت های فراروی ایران و ویتنام کمک شایانی می کند.

وی ایران را کشور مهمی در منطقه خواند و افزود: توسعه و گسترش روابط همه جانبه با ایران از اصول سیاست خارجی هانوی است.

گفتنی است، در این دیدار همچنین طرفین در خصوص چشم انداز مناسبات دو کشور تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار