توجه نکردن به ورزش دهلران در سطح استان باعث افت شدید ورزش در این شهرستان شده است.

ورزش دهلران نیازمند توجه مسئولین

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ورزش یکی از پر اهمیت ترین فعالیت ها برای انسان است که در دین اسلام و هم در کتاب های علمی بسیار به آن توجه شده است.

اگر در جامعه ای ورزش کم ارزش شود خیلی از مسائل عمومی آن جامعه در بسیاری از موارد اجتماعی، فرهنگی نزول پیدا می کند

شهرستان دهلران یکی از شهرستان های پر افتخار استان ایلام در عرصه ورزش است و هر ساله جوانان و نوجوانان ورزشکار این شهرستان کوله باری از افتخارات کشوری و بین المللی را برای کشور، استان و شهرستان به ارمغان می آورند.

بااین حال چند سالی است که حمایت و توجه ادارات مربوطه به این پیشرفت ها کم و کمتر شده و هنوز از سوی کارشناسان ومسوولین تحلیلی در این خصوص صورت نگرفته.

البته بااین کم مهری ها، ورزشکاران دهلرانی از پای ننشسته وهمچنان با هزینه های شخصی در میادین مختلف حضور یافته و در این چند سال اخیر نیز افتخارات فراوانی کسب نموده اند. ولی بیشتر در رشته های ورزشی انفرادی که آن هم به دلیل تلاش و هزینه های مربی و خود ورزشکار بوده است و نه هموار نمودن این مسیر توسط مدیریت ارشد ورزش در استان.

به گفته برخی ورزشکاران شاید یکی از دلایل افت ورزش در دهلران و استان سفرهای بسیار کم مدیر کل ورزش و جوانان استان به شهرستان ها و خصوصاً شهرستان دهلران است که اطلاعات بسیار کمی در خصوص مطالبات ورزشکاران دارد.

یکی از ورزشکاران دهلرانی گفت :اگر مدیر کل ورزش و جوانان استان به تقویم سفر خود نگاه کند متوجه این کم کاری مهم خواهد شد و این امر بسیار بر رویکرد ورزش و جوانان شهرستان تأثیر منفی داشته است.

رییس یکی از هیاتهای ورزشی دهلران به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در ایلام گفت :دیگر در ورزش دهلران آنگونه که باید ورزش تیمی حرفه ای با روحیه بالا وجود ندارد زیرا همه می دانند دیده نخواهند شد و کسی نیز نمی آید تا فریاد بزنند و مشکلات را گوشش برسانند.

(ح. ر ) فوتبالیست باسابقه دهلرانی با اشاره به حضور مقتدر چندین ساله تیم های فوتبال جوانان و بزرگسالان دهلرانی در لیگ دسته یک و برتر کشور در سالهای گذشته گفت:ورزش فوتبال دهلران از سالیان سال در استان زبانزد بود اما اکنون حتی برخی مواقع تیمی وجود ندارد تا برای مسابقات استان اعزام شود.

دیگر ورزشکاران دهلرانی می گویند : ورزش این شهرستان نیازمند توجه بیشتر است و نباید آن را به حال خود رها نمود. مسوولین باید پاسخگو باشند این همه درآمد سالن های ورزش، استخر و دیگر مکان ها که اجاره داده شده اند و به حساب تنخواه استان واریز می شوند در کجا هزینه می شود؟

امید است که مدیر کل ورزش و جوانان استان علاوه بر پاسخگویی به این سوالات ورزشکاران، به این شهر و دیار فراموش شده از سوی ورزش استان نیز سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آمادگی دارد درصورت حضور مدیرکل ورزش استان در دهلران بصورت کامل گزارش این سفر و عملکرد این اداره کل را پوشش دهد.

انتهای پیام /جام سحر

ورزش در دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.