در دیدار هیئت اقتصادی استان امیلیا رومانیای ایتالیا با معاون استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری دو طرفه در زمینه های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، علمی و گردشگری تاکید شد.

لزوم گسترش همکاریهای آذربایجان شرقی و استان امیلیا رومانیای ایتالیابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نواداد  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اعلام اینکه آذربایجان شرقی آماده همکاری در زمینه های صنعتی با استان امیلیا رومانیای ایتالیا است گفت: آذربایجان شرقی چهارمین استان صنعتی کشور است وصنایع و کارخانجات بزرگی مثل پتروشیمی، نیروگاه های حرارتی و برقی، فولاد، کمباین سازی و تراکتورسازی در این استان فعال است.


وی افزود: آذریایجان شرقی دارای مزیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف از جمله صنعت است و تسهیلات مناسبی از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می شود.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های معتبر کشور است بیان کرد: در زمینه علمی نیز همکاری های خوبی بین دو کشور می تواند صورت گیرد که در دیدار رییس دانشگاه تبریز و هیات ایتالیایی زمینه های لازم برای این همکاری تشریح می شود.


نواداد ادامه داد : همکاری های خوبی در زمینه های نمایشگاهی، کشاورزی به ویژه ماشین آلات و صنایع تبدیلی بین دو کشور می تواند صورت گیرد.


وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تولید شیرینی و شکلات یکی از قطب های کشور است و محصولات تولیدی به کشورهای خارجی از جمله کشورهای اروپایی صادر می شود افزود: کارهای مشترکی در این زمینه از جمله فروش این محصول در ایتالیا می تواند صورت گیرد.


نایب رییس استانداری امیلیا رومانیای ایتالیا نیز در این دیدار گسترش روابط و همکاری با آذربایجان شرقی را طی عقد تفاهم نامه ای خواستار شد و افزود: با این تفاهم نامه دو کشور زمینه لازم برای ارتباط بخش خصوصی را فراهم می کند.


پالما کاستی با اشاره به اینکه امیلیا در زمینه های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، علمی و گردشگری دارای مزیت های زیادی است گفت: ما آماده همکاری و ارتباط در همه این زمینه ها هستیم.


وی افزود : استان امیلیا رومانیای ایتالیا یکی از بزرگترین استان های صنعتی در اروپا است و دارای 420 هزار کارخانه کوچک ، بزرگ و متوسط است.


کاستی گفت: استان امیلیا رومانیای ایتالیا در زمینه ابزارآلات صنعتی و قطعه سازی و به ویژه ماشین آلات کشاورزی بسیارفعال است و با تکنولوژی روز دنیا پیش می رود.


نایب رییس استانداری امیلیا رومانیای ایتالیا خاطرنشان کرد : امیلیا با 4 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی ایتالیا واقع شده و درآمد آن بالغ بر 145 میلیارد یورو است که 60 میلیارد یورو آن مربوط به صادرات است.

 

انتهای پیام/خ

استان امیلیا رومانیای ایتالیا یکی از بزرگترین استان های صنعتی در اروپا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.