معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:هم زمان با سراسر کشور بیستمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛امروز هم زمان با سراسر کشور بیش از ۴۷۰ هزار نفر از دانش آموزان استان برای انتخاب ۲۵ هزار عضو شورای دانش آموزی در سه هزار و پانصد واحد آموزشی به پای صندوق‌های رای رفتند.

اداراه کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ۴۷۰ هزار برگ تعرفه رای بیستمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی را در مدارس استان توزیع کرده است.

هفت نفر از اعضای منتخب شورا‌های دانش آموزی استان به مجلس دانش آموزان کشور معرفی می‌شود.

برگزاری بیستمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی در آذربایجان غربی

قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به اهمیت انتخابات شورا‌های دانش آموزی در مدارس گفت: انتخابات شورای دانش آموزی بستری پرظرفیت است تا دانش آموزان با استفاده از این شرایط بتوانند با همدیگر به تبادل تجربه و تعامل فکر و اندیشه بپردازند.

قاسمی ادامه داد: شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی است که از مسیر مشورت و همفکری می‌گذرد. دانش آموزان با حضور در این انتخابات مسئولیت پذیری، احترام به قانون، تکیه بر خردجمعی، اصول مدیریت و اعتماد به نفس را تمرین می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: شورا‌های دانش آموزی علاوه بر تقویت منش اجتماعی دانش آموزان موجب تقویت عدم بی تفاوتی در مواجهه با مسایل شده و باعث می‌شود با تکیه بر خرد جمعی در مورد مسایل و مشکلات موجود تصمیم گیری و اقدام نماید.

وی اضافه کرد: بیستمین دوره انتخابات شور‌های دانش اموزی استان اذربایجان غربی با شرکت دانش اموزان استان و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش به صورت نمادین در مدرسه معصومه ناحیه دو ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام/م

 انتخابات شورای دانش آموزی در آذربایجان غربی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.