رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار گفت: چهارمین همایش منطقه‌ای تعزیه‌خوانی امروز چهارشنبه(3 آبان )با شرکت جمعی از هنرمندان منطقه غرب کشوردر بیجار برگزارمی شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام مهدی مرادی، با اشاره به اینکه موقوفه حاج شهباز میزبان تعزیه خوانان غرب کشور است،گفت:به منظور زنده نگهداشتن سنت و آیین تعزیه خوانی به سبک و روش سنتی چهارمین دوره تعزیه خوانی با حضور دو گروه حرفه‌ایی در محل موقوفه تیمچه حاج شهباز این شهر به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود:بیش از ۱۶ نفر از هنرمندان خوش نام تعزیه خوان استان های کرمانشاه، کردستان و مرکزی در قالب دو گروه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در تیمچه حاج شهباز در میانه بازار بیجار بخش‌هایی از قیام عاشورای حسینی را به نمایش در می‌آورند.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی در برگزاری این مراسم مذهبی بیان کرد: این برنامه در دو رشته تعزیه خوانی و مدیحه سرایی اجرامی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در خصوص مکان اجرای تعزیه عنوان کرد: تیمچه حاج شهباز شهرستان بیجار با توجه به بنای سنتی و هنرمندانه آن به ویژه از گذشته‌های دور مورد توجه مردم است و اکنون پس از بازسازی زیبایی خاص دارد و آیین تعزیه خوانی در این مکان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

چهارمین همایش منطقه‌ای تعزیه‌خوانی در بیجاربرگزارمی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.