رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در سال جاری واردات کالا به استان خراسان شمالی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی 44 درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان شمالی گفت : در این مدت 2 ممیز 48 هزار تن کالا به ارزش 5.87 میلیون دلار به استان خراسان شمالی وارد شده است.

وی با بیان این که واردات کالا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 58 درصد کاهش داشته است ، افزود : کالاهای وارداتی شامل برنج ، چای ، ماشین آلات خط تولید ، چراغ ، پودر جاذب ، الکترود زغالی و پرس هیدرولیک است.

نیکدل با اشاره به افزایش قیمت الکترود در بازارهای جهانی گفت : این محصول در صنعت فولاد کاربرد دارد و افزایش قیمت آن در کاهش میزان واردات تاثیرگذار بوده است و اکنون واحد فولاد شهرستان اسفراین در تامین الکترود مورد نیاز با مشکل روبه رو شده است..

وی اظهار کرد :این کالاها از کشورهای چین ، پاکستان ، ترکیه ، انگلستان ، آلمان ، امارات ، فدراسیون روسیه، اوکراین و جمهوری کره وارد استان خراسان شمالی می شود .

وی تصریح کرد : در سال جاری 311 هزار تن کالای تولیدی استان به ارزش 61.5 میلیون دلار از استان صادر شده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که امسال تاکنون36 درصد از برنامه ها و اهداف صادراتی در استان محقق شده است ، گفت : امسال صادرات 170 میلیون دلار کالا از استان برنامه ریزی شده است .

انتهای پیام/آ

کاهش 44 درصدی واردات کالا به استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.