سفر نخست وزیر عراق به ایران در آینده نزدیک/آمریکا با ایجاد 12 پایگاه نظامی غیرقانونی در سوریه به دنبال تجزیه این کشور استعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد 12 پایگاه نظامی در خاک سوریه بدون اجازه دولت نشان می دهد به دنبال تجزیه این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با فیصل المقداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ملاقات امروز بسیار سازنده بود و در این دیدار گفتگوهای مختلفی درباره روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی مطرح شد.

وی افزود: ما بر یکپارچگی تأکید داریم و خط مقاومت در ایستادگی در برابر صهیونیست‌ها، آمریکا و مفاسد شیطانی آنها در جهت تجزیه و تضعیف کشورهای منطقه خواهد ایستاد. سیاست‌های محور مقاومت اتحاد و همبستگی میان کشورهای منطقه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: محور مقاومت از تهران شروع می‌شود، از بغداد عبور می‌کند و از دمشق به بیروت و فلسطین می‌رسد؛ همچنین در طی روزهای اخیر هیئت بلند پایه‌ای از حماس در تهران حضور یافت و اکنون هیئتی از سوریه در ایران حضور دارد و قرار بر این است که العبادی نخست وزیر عراق سفری به ایران داشته باشد.

ولایتی تأکید کرد: این دیدارها در راستای سیاست‌های اصلی کشورهای منطقه که در حمایت از دولت‌های قانونی و مقابله با تروریسم است استمرار خواهد داشت و به طور قطع هر روز شاهد پیروزی‌های پی در پی در منطقه خواهیم بود.

وی اذعان کرد: دولت و ملت عراق موفق شدند در توطئه عظیمی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ایجاد کرده بودند پیروز شوند، همچنین دولت و مردم سوریه توانستند در دیرالزور پیروز‌ی‌هایی به دست آورند و بعد از آن نیز به سمت رقه حرکت خواهند کرد که در نهایت هدف آنها اخراج آمریکایی‌ها از سوریه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: سوال ما این است که چرا آمریکایی‌ها 12 پایگاه نظامی را در خاک سوریه بدون اجازه دولت این کشور ایجاد کرده‌اند و مشخص است که هدف آنها تجزیه این کشور است اما همان طور که در عراق شکست خورده‌اند در سوریه نیز محکوم به شکست هستند.

ولایتی اظهار کرد: اکثریت مردم عراق و کردهای این منطقه خواهان اتحاد و همبستگی دولت عراق هستند و حفظ تمامیت ارضی کشور هدف نهایی آنهاست.

وی تأکید کرد: دیدیم که مردم کرد عراق بدون خونریزی، کرکوک و سایر مناطق را تحویل ارتش قانونی عراق دادند و با کمک ارتش و حشدالشعبی و نیروهای مردمی تمامیت ارضی عراق بار دیگر به تثبیت رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز از بارزانی خواسته‌ایم که رفراندوم را لغو کند چرا که این همه پرسی به هیچ عنوان به مصلحت کردهای عراق و مردم این کشور نیست. مصلحت مردم عراق در این است که مانند گذشته با یکدیگر متحد بمانند همچنین هر اقدامی در جهت تجزیه این کشور انجام شود مخالف رأی جمهوری اسلامی ایران است و تمامیت ارضی این کشور مورد حمایت ایران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار