بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در مدارس هرمزگان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، احمد مهرانی  معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان  از برگزاری بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان خبر داد.

وی گفت : در این دوره که در همه مقاطع تحصیلی به جز پایه های اول و دوم ابتدایی برگزار می شود بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز هرمزگانی در بیش از سه هزار واحد آموزشی به پای صندوقهای رأی رفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان افزود : در مجموع 2 هزار و 923 شورا در مدارس استان هرمزگان تشکیل می شود.

مهرانی توسعه حس مشارکت و مسئولیت پذیری در دانش آموزان را از مهم ترین اهداف انتخابات شوراهای دانش آموزی عنوان کرد.

وی گفت : در مدارس با جمعیت 50 دانش آموز 5 نفر ، در مدارس با جمعیت150 دانش آموز ، 7 نفر و در مدارس با جمعیت 550 دانش آموز، 11 نفر به عنوان اعضای اصلی و در همه مدارس 2 نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند.

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن ، عترت، و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: تشکیل شورای دانش آموزی تمرینی برای اداره امور دانش آموزان با مشارکت خود آنهاست و سبب ارتقای حس خودباوری در دانش آموزان می شود.

احمد پویافر فرماندار بندرعباس نیز در مراسم برگزاری بیستمین انتخابات شورای دانش آموزی در بندرعباس گفت :ایجاد شوراهای دانش آموزی سبب انتقال تجربیات دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و فراهم آوردن محیطی سالم برای رقابت و حضور پررنگ تر آنها در جامعه می شود.

انتهای پیام/ف

رقابت بیش از 250 هزار دانش آموز در انتخابات شوراهای دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.