علی صدری رییس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون فرهنگ سازی در جامعه برای مصرف کالای ایرانی اظهار کرد: واژه هایی به نام فرهنگ و فرهنگ سازی در مسائل روزمره ما قربانی می شوند، به عنوان مثال به راحتی می گوییم که مردم فرهنگ مصرف کالای ایرانی را ندارند.
وی در ادامه افزود: صداوسیما و رسانه های ارتباط جمعی در واقع بلندگوی رسمی کشور هستند و باید به بهترین روش برای تبلیغ کالای ایرانی از آنها بهره ببریم.
صدری تاکید کرد: متاسفانه هزینه های تبلیغات آنقدر بالاست که تولیدکننده های داخلی توان پرداخت آنرا ندارند و اگر قصد داریم از تولید ملی حمایت کنیم، باید مشوق هایی در زمینه تبلیغات به آن تعلق دهیم.
وی تصریح کرد: این اواخر تلویزیون حرکت های مثبتی به ویژه در زمینه پوشاک و لوازم التحریردر حمایت از تولیدات ایرانی صورت داده است.
رییس خانه صنعت معدن وتجارت جوانان بیان کرد: تمام رسانه ها و تابلوهای تبلیغاتی در سطح کشور نه تنها باید یک کالای ایرانی را تبلیغ کنند بلکه باید به تبلیغ و ترویج تولیدات ملی بپردازند.
صدری با بیان این موضوع که با افزایش توان تولید داخلی می توانیم به راحتی با محصولات خارجی رقابت می کنیم، تاکید کرد: شهرداری موظف است تبلیغات شهری را در ماه ،چند روز به صورت رایگان به تبلیغ مصرف کالای ایرانی اختصاص دهد.
وی در پایان یادآور شد: یکی از دلایل اصلی مصرف کالای خارجی توسط مردم، عدم شناخت نسبت به کالاهای ایرانی است.
انتهای پیام/