همایش تخصصی سرگروه های آموزشی تربیت بدنی سراسر کشور با هدف بررسی ، ارزشیابی و توجیه کتاب راهنمای معلمان با حضور مسوولان وزارتخانه و مدیران استانی در تالار فرهنگ برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛همایش تخصصی سرگروه های آموزشی تربیت بدنی سراسر کشور با هدف بررسی ، ارزشیابی و توجیه کتاب راهنمای معلمان با حضور مسوولان وزارتخانه و مدیران استانی در تالار فرهنگ برگزار شد.

دکترمهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به سیاست ها ،برنامه ها و عملکرد معاونت تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد وگفت : ما باید متناسب با ابعاد ،ویژگی ها و سنین دانش آموزان دارای مربیان کارآزموده با شیوه های نوین آموزشی باشیم . معلمان کلید یادگیرنده وزارت آموزش و پرورش هستند .

ما باید فرهنگ بازیهای آموزشی و ورزشی را در مدارس تقویت کنیم .سرگروهان آموزشی به عنوان یک راهنمای آموزشی موثر و تاثیر گذار برای مربیان دروس تربیت بدنی هستند. وظیفه ما این است که کلیه منابع خود را صرف عامه دانش آموزان بکنیم تا در ارتقای فرهنگ سواد حرکتی بتوانیم گامی موثر برداریم.


وی با اشاره به عنوانین مهم در اشاعه فرهنگ مکتب عامه حرکتی در مدارس گفت : مدرسه محور نمودن ، کیفیتی نمودن ، تعمیم و همگانی نمودن ، برنامه محور نمودن ، علمی و تخصصی نمودن ، اخلاق محور نمودن و مشارکت محور نمودن فعالیت ها برای نجات نسلی که با مشکلات و مخاطرات جدی همچون چاقی مفرد و کم تحرکی روبرو هستند اقدام جدی نماییم. به لطف خدا و با همت معلمان تربیت بدنی روند چاقی در دختران متوقف و در پسران کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با تقدیر از همه شرکت کنندگان حاضر در ارتقای فرهنگ سلامت در مدارس گفت : هدف از همایش سرگروه های آموزشی بررسی درس تربیت بدنی در تمام مقاطع ، اجرای نظام جامع ارزشیابی تربیت بدنی و توجیه و بررسی کتاب راهنمای معلمان درس تربیت بدنی است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم حمید رضا شیخ الاسلام با اشاره به اهمیت امر آموزش و تربیت بدنی در سنین ابتدایی گفت : رویکرد ما در اجرای اینگونه همایشها باید کیفیت بخشی درس تربیت بدنی در آموزش و پرورش باشد. تقویت درس تربیت بدنی با استفاده از تجهیزات و منابع برای سنین مختلف رسالتی بزرگ برای اشاعه فرهنگ سواد حرکتی در جامعه است.

انتهای پیام/ح

همایش سرگروه های آموزشی تربیت بدنی کشور در قم برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار