مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از سرشماری وحوش و پستانداران در منطقه شکار ممنوع دشتستان و تنگستان خبرداد و گفت: با سرشماری جانوران شاخص منطقه شکار ممنوع یاد شده حاکی از افزایش حداقل ۲۰ درصدی جمعیت کل، بز، قوچ و میش دارد.

جمعیت وحوش و پستانداران شاخص مناطق شکار ممنوع دشتستان و تنگستان افزایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حسین دلشب ظهر امروز در نشست بررسی سرشماری حیوانات شاخص در منطقه شکار ممنوع دشتستان و تنگستان با تاکید بر افزایش جمعیت حیوانات پستاندار شاخص در این مناطق خبرداد و اظهار داشت: سرشماری پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش در اوایل هفته اول آبان ماه ۹۶ به مدت دو روز صورت پذیرفت که نتایج حاصله حاکی از افزایش حداقل ۲۰ درصدی جمعیت کل و بز و قوچ و میش در منطقه است.

وی با بیان اینکه سرشماری یاد شده با مشارکت سمن‌ها، همیاران محیط زیست، محیط‌بانان و کارشناسان سایر شهرستان‌ها برگزارشد خاطر نشان کرد: افراد به گروه‌های مختلف برای اجرای برنامه سرشماری تقسیم بندی شده و عملیات آماربرداری از نشخوارکنندگان شاخص منطقه که شامل کل، بز، قوچ و میش هستند را در مسیر‌ها و تنگه‌های مختلف انجام دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش را به مساحت ۶۰ هزار هکتار در دو شهرستان دشتستان و تنگستان دانست و تصریح کرد: این منطقه برای نخستین بار در سال ۱۳۹۰ با تصویب سازمان محیط زیست بعنوان منطقه شکار ممنوع معرفی و در سال ۹۵ نیز به مدت ۵ سال دیگر بعنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شد.

دلشب بیان کرد: منطقه یاد شده با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پـــوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی بر خوردار اسـت به‌گونه‌ای که حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل پلنگ و علفخواران بزرگ از قبیل: کل وبز و قوچ ومیش از شاخص‌های اصلی تنوع زیستی آن است.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با توجه به اهمیت و جایگاه بالای زیستی منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش در نظر دارد ارتقاء این منطقه را بعنوان "منطقه حفاظت شده" در اولویت برنامه‌های امسال قرار دهد.

انتهای پیام/ز

جمعیت وحوش و پستانداران شاخص مناطق شکار ممنوع دشتستان و تنگستان افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.