رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در سفر خود به شهرستان مهدی‌شهر از عمارت خیل خان این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین خواجه بیدختی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت : عمارت خیل خان یکی از بناهای ارزشمند و تاریخی مهدی‌شهر است که در بافت تاریخی این شهر واقع‌شده است.

 

وی با بیان اینکه عمارت خیل خان به‌کلی در حال تخریب بود تصریح کرد: با حمایت میراث فرهنگی و همکاری بخش خصوصی بازسازی و مرمت شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر اینکه احیای خیل خان گامی مهم در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان مهدی‌شهر بود اذعان کرد: این عمارت میزبان بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی و استانی بوده است.


نشست با شورای توسعه و آبادانی شهرستان سرخه در فرمانداری این شهرستان ، بازدید از خانه حشمت‌الشگر این شهر، افتتاح عمارت بادگیر (خانه تاریخی کلانتر) سمنان از برنامه‌های روز نخست سفر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان سمنان است.

 

گفتنی است ، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور سه برنامه نیز در روز دوم سفر خود به سمنان خواهد داشت؛ این سه برنامه شامل کلنگ زنی فاز دوم توسعه مجتمع گردشگری ایرانیان، حضور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان و بازدید از مجتمع گردشگری ققنوس است.

 

انتهای پیام / ه


جزئیات بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از عمارت خیل خان مهدی‌شهر


منبع : تسنیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.