استاندار آذربایجان شرقی در نخستین جلسه شورای معادن استان بر رفع موانع سرمایه گذاری در بخش معادن تاکید کرد.

تشکیل شورای معادن آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدابخش استاندار آذربایجان شرقی،با تاکید براینکه تفویض اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها بسیار مطلوب و کارساز است ، گفت: باید مشکلات مدیریت و موانع و چالش‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه احصا و رفع شود تا زمینه سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه فراهم شود.


وی با اشاره به اینکه شورای معادن استان می تواند در توسعه اقتصاد استان نقش کلیدی ایفا کند ، افزود: این شورا باید نقش خود را در استفاده از ظرفیت های معدنی استان ایفا کند که این امر نوید بخش تحول مهم در حوزه معدن و اقتصاد مبتنی برمعادن خواهد بود.


استاندار اذربایجان شرقی ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید را در زمینه استخراج معادن یادآور شد و گفت: زمان تخریب محیط‌ زیست و انرژی به بهانه کشف و استخراج معادن به پایان رسیده و باید از فنّاوری‌های روز دنیا استفاده کنیم تا در عین بهره‌برداری از معادن، منابع طبیعی را نیز حفظ کنیم.


خدابخش با تاکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر معدنی از استان‌های غنی است و در سند تدبیر توسعه هم به بخش معدن توجه ویژه ای شده است ، افزود : در حال حاضر استخراج معادن با روش سنتی دیگر جوابگو نیست وباید با مجهز شدن به تکنولوژی روز در این بخش ، آلایندگی‌های زیست محیطی به حداقل برسد .

استان آذربایجان شرقی از نظر ذخایر معدنی، رتبه نخست و از لحاظ استخراج این ذخایر رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/خ

استخراج معادن در آذربایجان شرقی با روش سنتی دیگر جوابگو نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.