نایب رئیس انجمن رایانه ایران گفت: انجمن کامپیوتر ایران به عضویت اتحادیه انجمن‌های اروپایی که در جهان دارای جایگاه است درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی موقر نایب رئیس انجمن رایانه ایران در سمپوزیوم بین المللی هوش مصنوعی و پردازش سیگنال و سمپوزیوم علوم رایانه و مهندسی نرم افزار در شیراز، گفت: تقاضای عضویت در این انجمن را سال قبل مطرح کردیم که این تقاضا پذیرفته شد.

وی افزود: این انجمن دارای حدود ۱۳ شاخه علمی است که باید با کمک همکاران از سراسر کشور برای هر یک از شاخه‌ها مدیر انتخاب و آن‌ها را ساماندهی کنیم.

موقر با اشاره به ثبت کنفرانس ملی انجمن رایانه ایران در یکی از مراکز مهم علمی جهان، ادامه داد: یکی از زمینه‌های مهم توسعه و پیشرفت کشورها، رایانه و فناوری اطلاعات است که کشور ما به دلیل برخورداری از نیروی انسانی ارزنده و جوان، از مزیت نسبی بالایی در این زمینه برخوردار است.

وی، دستاورد‌های برگزاری چنین کنفرانس‌هایی را برای کشور بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: حدود ۱۰ سالی است که به این نتیجه رسیده ایم که برگزاری کنفرانس‌های بین المللی امری ضروری است و هم اینک نیز در کشور چندین کنفرانس در این زمینه در حال اجرا داریم.

دبیر اجرایی سمپوزیوم بین المللی هوش مصنوعی و پردازش سیگنال و سمپوزیوم علوم رایانه و مهندسی نرم افزار هم گفت: با توجه به پیشینه درخشان بخش مهندسی رایانه دانشگاه شیراز در حوزه هوش مصنوعی، فراخوانی در سطح ملی و بین المللی برای دریافت مقالات انجام شد.

سیده زهره عظیمی فر افزود: امروز در این همایش از میزبان سخنران و استادان ایرانی و خارجی از دانشگاه‌های برتر کشور‌های آلمان، کانادا، فرانسه و ایتالیا هستیم.

عظیمی فر تصریح کرد: همچنین در حاشیه این ۲ سمپوزیوم، شاهد برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی نیز خواهیم بود که مخاطبان اصلی این کارگاه ها، متخصصان و کارشناسان علوم رایانه هستند که با بخش صنعت ارتباط خوبی دارند و هدف از برپایی این کارگاه‌ها نیز ارتقای سطح تخصصی و توانمندسازی کارشناسان این حوزه است.

سمپوزیوم بین المللی هوش مصنوعی و پردازش سیگنال و سمپوزیوم علوم رایانه و مهندسی نرم افزار فردا به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام/ر

ثبت کنفرانس ملی انجمن رایانه ایران در یکی از مراکز مهم علمی جهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار