کاخ سفید در بیانیه‌ای از سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین در ماه دسامبر خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یدیعوت آحارونوت، کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است در ماه دسامبر سال جاری میلادی به اراضی اشغالی فلسطین سفر کند. وی قرار است به مناسبت عید «حنوکا» که از جشن های یهودیان است و تقریبا همزمان با کریسمس برگزار می شود، به فلسطین اشغالی برود.

مایک پنس که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است، در این سفر با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ملاقات خواهد کرد و پس از آن عازم مصر می شود.

گزارشها حاکی از آن است که مایک پنس قصد دارد در خصوص برقراری صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین گفتگو کند. معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین در خصوص برنامه های فضایی رژیم صهیونیستی و همچنین تغییر راهبرد آمریکا در قبال ایران گفتگو خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حدود دو هفته پیش با طرح اتهامات و ادعاهایی پوچ و بی اساس علیه ایران اعلام کرد که پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید نمی کند و قصد دارد سپاه پاسداران را تحریم کند.

مایک پنس پس از بازدید از اراضی اشغالی فلسطین، راهی مصر می شود و در آنجا با «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهور مصر ملاقات و در خصوص همکاری های امنیتی میان دو کشور گفتگو خواهد کرد. از جمله اهداف سفر مایک پنس، تمرکز بر آزار و اذیت اقلیت های مذهبی بخصوص مسیحیان این منطقه نیز خواهد بود.

مایک پنس پیشتر در خصوص این سفر اعلام کرده بود: پرزیدنت ترامپ از من درخواست کرده است که در اواخر ماه دسامبر به خاورمیانه سفر کنم و من به شما وعده می دهم که از جمله پیام هایی که از طرف رئیس جمهور برای سران این منطقه خواهم آورد این است که به آزار و اذیت های مسیحیان و دیگر اقلیت های مذهبی پایان دهند.


انتهای پیام/

 

سفر معاون ترامپ به سرزمین‌های اشغالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار