استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه ملی در کنار ارائه خدمات دولت به مردم، کاستی ها و درخواست های مردم را با راهکار مناسب اطلاع رسانی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  احمدی استاندار در نشست با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز استان گفت: رسانه ملی در یک هماورد رسانه ای جهانی که تمام مبانی اعتقادی و فرهنگی را مورد تهاجم قرار دادند به خوبی توانسته از اهداف، فرهنگ، باورها و دیدگاه خود نه تنها در سطح منطقه ایی بلکه در سطح جهانی دفاع کند و این مایه افتخار ایران اسلامی است.

علی محمد احمدی افزود: صدا و سیما با راه اندازی شبکه های جهانی مانند شبکه پرس تی وی، شبکه های مختلف عربی زبان و شبکه خبر توانسته هژمونی رسانه ایی غرب را در هم شکند و از این لحاظ سرمشقی برای شبکه های کشورهای عربی باشد.

وی ایجاد امید و نشاط در جامعه و امیداوری مردم به نظام را از رسالت های رسانه ملی دانست و گفت: دشمن پس از شکست در عرصه فرهنگ این بار با استفاده از عرصه اقتصادی سعی در ناامید کردن مردم به ویژه قشر جوان دارد و صدا و سیما با تولید برنامه های پرمحتوا در این عرصه نقش آفرین بوده و نه تنها مخاطبان فعلی را حفظ بلکه مخاطبان جدیدی را نیز جذب کرد.

استاندار تولید برنامه های با موضوع اقتصاد مقاومتی را مهم ترین راهکاری برای مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن دانست و افزود: صدا و سیما با تولید برنامه ها و گزارش های مبتنی بر ظرفیت ها و توانمندی های مناطق روستایی استان علاوه بر اینکه موجب کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها شده اشتغال را نیز باید به خانه ها سوق دهد.

احمدی با بیان اینکه صدا و سیما یک وظیفه حاکمیتی دارد و تقویت امید مردم به نظام ماموریت این رسانه است گفت: رسانه ملی در کنار ارائه خدمات دولت به مردم کاستی ها و درخواست های مردم را با اطلاعات درست و ارائه راهکار مناسب اطلاع رسانی می کند.

وی خواستار پیشتازی صدا و سیما در عرصه ای سی تی شد و گفت: با توجه به اینکه در ده سال آینده فضای جدیدی در عرصه تکنولوژی رخ خواهد داد و ما شاهد شهرک های الکترونیکی، تجارت و آموزش الکترونیکی خواهیم بود رسانه ملی با برنامه سازی پیش بینی های لازم را در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیما در این نشست گفت: مرکز صدا و سیمای استان در بحث تولید برنامه ها در رده مراکز درجه اول استان های کشور قرار دارد.

یوسف افشار نیا با بیان اینکه این مرکز امسال در جشنواره مراکز که در استان کردستان برگزار شد رتبه ششم را در بین 333 مرکز استان کشور به دست آورد افزود: مرکز کهگیلویه بویراحمد به لحاظ فنی و بروز بودن تجهیزات توسعه یافته ترین و پیشرفته ترین استان کشور است و در دو سال متوالی اخیر مقام اول کشور را کسب و از سوی معاون فنی و رئیس سازمان تندیس دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه همه شهرستان ها، شهرها و دهستان های استان از فرستنده رادیویی و تلویزیونی مستقل برخوردار بوده و بیشترین پوشش رسانه ای در استان وجود دارد گفت: هم اکنون 11 نقطه استان که روستاهای کم جمعیت هستند برای نصب فرستنده مکان یابی و به زودی این فرستنده ها در مناطق مورد نظر نصب خواهد شد.

افشارنیا افزود: پارسال بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار فنی سازمان و 7000 میلیون تومان اعتبارات استانی جذب شد.

 

انتهای پیام/ش

استاندار خواستار پیشتازی صدا و سیما در عرصه ای سی تی شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.