مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از جلوگیری تخریب ۳۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن پورمقدم گفت: به منظور حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی و به استناد قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی، دو مورد احکام قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در سه هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای دلسم کجور شهرستان نوشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر افزود: متخلفان با خریداری این اراضی قصد شهرک سازی را داشتند که با همکاری دادگستری کجور، نیروی انتظامی، امور اراضی و گشت ویژه ۱۳۱ اراضی جهاد کشاورزی این شهرستان با تخریب ۷۰۰ متر طول دیوار ساخته شده پیرامون زمین و قطعات تفکیکی از این اقدام غیرقانونی جلوگیری به عمل آمد.

این مسؤول جلوگیری از تخریب اراضی کشاروزی و برخورد با افراد سودجو را از دغدغه‌های جدی دستگاه‌های ذیربط برشمرد.

پورمقدم درباره تخصیص سهمیه سوخت حمایتی به کشاورزان و واحد‌های تولیدی شهرستان نوشهر گفت: ۶ ماهه امسال ۸۳۹ هزار و ۳۹۰ لیتر سوخت نفت گاز بین واحد‌های تولیدی، کشاورزان و صاحبان ماشین آلات و ادوات کشاورزی در این شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: واحد‌های مرغداری این شهرستان یکی از مصرف‌کنندگان عمده سوخت در بخش کشاورزی است که بر اساس قانون و جداول سوخت برحسب میزان تولید و سالن‌های مرغداری و سهمیه سالانه با ثبت نام در سامانه تجارت آسان و با تایید جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، حواله دریافت سوخت برای متقاضیان صادر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر افزود: تاکنون ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی این شهرستان بویژه مرغداری‌ها دوگانه سوز شدند تا در مواقع بحران و تغییرات جوی دچار مشکل و خسارت نشوند.

این مسؤول از تولیدکنندگان خواست نسبت به دوگانه سوزکردن واحد‌های خود اقدام کنند.

پورمقدم میزان سهمیه سوخت در نظر گرفته شده سالانه را جوابگوی نیاز این شهرستان دانست و گفت: با این مقدار سهمیه کمبودی برای سوخت در این بخش وجود ندارد.

انتهای پیام/ع

ممانعت از تخریب ۳۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در نوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.