سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمان شناسی، شجاعت و شناخت انحراف از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت الله سید کرامت ملک حسینی (ره) نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنگره ملی نکوداشت مرحوم آیت الله ملک حسینی در یاسوج اظهار داشت: این عالم ربانی جوانمرد، صلح طلب بود و هنگام نقد قدرت و کج روی‌ها لکنت زبان نداشت.

وی عنوان کرد: بزرگان، شخصیت‌ها و عالمان دینی بهترین مسیر برای اعتلای جامعه اسلامی هستند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز جامعه اسلامی و جوانان این مرز و بوم بیش از هر زمان دیگری نیازمند این اسوه‌ها و الگوهای ارزشمند دینی، علمی، فرهنگی و مذهبی هستند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که هرگاه جامعه اسلامی بزرگان و عالمان دینی خود را تکریم و قدر دانسته‌اند به تعالی رسیده و کمتر دچار لغزش‌ها و چالش‌های متفاوت شده است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: هرگاه جامعه از بزرگان و عالمان دینی و علمی خود فاصله گرفته و جایگاه و شخصیت این مفاخر نیز مغفول مانده و یا به حاشیه رانده شده باشد جامعه دچار آسیب شده است.

وی ابراز داشت: این اسوه‌ها و الگوهای دینی و علمی در میان فشارها و سختی‌های روزگار همواره خود را حفظ کرده و مشی و مسیر درست و واقعی خود را فراموش نمی‌کردند.

هاشمی یادآور شد: عالمان و بزرگان دینی بهترین و مناسب‌ترین معیار و استانداردهای مشخص در زمینه سبک زندگی دینی و اسلامی هستند.

وی قدرشناسی و تکریم علما، بزرگان و شخصیت‌های دینی و علمی در ایران اسلامی و استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: عالمانی که در فراز و فرود زندگی مشی درست را فراموش نمی‌کنند امروز نیز مرجع اجتماعی و فرهنگی و بهترین سرمشق این جامعه هستند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری دنبال الگوهای واقعی خود است و حوزه و دانشگاه باید این اسوه‌ها را معرفی و زمینه قدرشناسی علما و مفاخر را فراهم کند.

 

انتهای پیام/ش

مرحوم آیت الله سید کرامت ملک حسینی (ره) هنگام نقد قدرت و کج روی‌ها لکنت زبان نداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.