نماینده مردم جهرم در مجلس گفت: امروزه کشاورزی از اولویت‌های اصلی کشور خارج شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان جهرم گفت: جهرم از قطب‌های تولید مرکبات کشور بوده که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات با کیفیت بسیار خوب تولید می‌شود.

وی با اشاره به مرغوبیت محصولات باغی شهرستان جهرم از جمله لیموشیرین، لیموترش و پرتقال ادامه داد: سالانه افزون بر ۴۰ هزار تن خرمای شاهانی به عنوان مرغوبترین خرمای کشور از باغات این شهرستان تولید می‌شود.

رضایی افزود: ظرفیت و توانمندی‌های بخش کشاورزی که ۷۰ درصد اشتغال مردم جهرم را زیر پوشش قرار داده به سبب خشکسالی‌های مداوم درگیر بحران شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی کشاورزی، پشتیبان و حامی کشاورزان باید در این حوزه بیشتر سرمایه‌گذاری کند، بیان کرد: در منطقه خفر بیش از ۵ هزار هکتار کشت دیم انجیر وجود دارد که مرغوبیت این محصول نیازمند ایجاد زمینه صادرات است.

وی با اشاره به اینکه به خاطر تغییر اقلیم در جهرم در سال‌های اخیر با بارندگی‌های سیل‌آسا روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: در کنار این قبیل بارندگی‌ها، باغات مرکبات، کانال‌ها، چاه‌های کشاورزی و چشمه‌ها دچار آسیب‌هایی شد که وزارت جهاد کشاورزی باید در این شرایط، کشاورزان را پشتیبانی و حمایت کند.

رضایی با اشاره به سرمازدگی باغات در فصل زمستان و حمایت نکردن بیمه‌ها از آسیب‌های وارد شده به درختان، گفت: ما رسیدگی به این موضوع را مکرراً از وزیر جهاد کشاورزی خواسته‌ایم و این پیگیری‌ها باید استمرار داشته باشد تا بتوان قدمی برای کشاورزان برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشاورزی از اولویت‌های اصلی کشور خارج شده است، بیان کرد: منابعی که برای حمایت از کشاورزان از سوی دولت تزریق می‌شود به نسبت موارد دیگر بسیار کم و ناچیز است که نشان از کم‌توجهی به بخش کشاورزی در اولویت‌های کشور بوده که خسارت‌هایی را برای کشور در بر دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ کشاورزی غنی بوده و مردم آن در این زمینه دارای استعداد و علاقمند هستند، اظهار کرد: اگر چه در بخش صنعت نیز قدم‌هایی برداشته شده است، اما سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی زودبازده است.

انتهای پیام/ن

ظرفیت و توانمندی‌های بخش کشاورزی جهرم درگیر بحران شده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.