روسیه اعلام کرد یادداشت اعتراضی را درباره انتقال اسناد بایگانی سرکنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو تسلیم سفارت آمریکا در مسکو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد روسیه یادداشت اعتراضی را در خصوص انتقال اسناد بایگانی سرکنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو تسلیم سفارت آمریکا در مسکو کرده است.

 زاخارووا امروز با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: یادداشت اعتراض روسیه در خصوص این اقدام به سفارت آمریکا در مسکو تسلیم شده است و بیانیه‌های ما در این باره در واشنگتن نیز به اطلاع مقامات رسیده است.

او افزود: واشنگتن با انتقال اسناد بایگانی سرکنسولگری ما در سانفرانسیسکو مفاد کنوانسیون کنسولی میان شوروی و آمریکا مصوب سال ۱۹۶۴ را نقض کرده است.

زاخارووا تاکید کرد بر اساس این کنوانسیون آرشیو و بایگانی کنسولی دو کشور در هر زمان و قطع نظر از جا و مکان آن‌ها، اسنادی غصب نشدنی و مصون به شمار می‌رود.

 ماریا زاخارووا در بخش دیگری از سخنانش گفت: روسیه به منظور حل و فصل بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار برای بحث و تبادل نظر سازنده در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد آمادگی دارد.


زاخارووا ­با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: «ما مطلع شده ایم برخی از رسانه‌ها به دروغ گزارش‌هایی منتشر کرده اند مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را در خصوص مسئله آوارگان روهینگیا در میانمار وتو کند.»


او افزود: «ولی ما اعلام می‌کنیم آماده ایم تا در خصوص هرگونه اقدامات سازنده درباره این مسئله در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل وارد مذاکره شویم.»‌


زاخارووا تصریح کرد انگلیس و فرانسه پیش نویس قطعنامه‌ای را در این باره تسلیم شورای امنیت کرد ه‌اند که از دیدگاه ما شامل برخی بند‌های مشکل ساز است که با اوضاع حساس کنونی در ایالت راخین همخوانی ندارد و منافع دو طرف را در بر نمی‌گیرد و این همان چیزی است که هیئت روسی در نیویورک به اطلاع مقامات دست اندر کار تهیه این سند رسانده اند.»‌


او افزود: در هر حال کار بر روی متن پیش نویس این قطعنامه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

یادداشت اعتراضی روسیه به سفارت آمریکا در مسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
اصلا به کشور امریکا نمیشه اعتماد کرد
آخرین اخبار