هنر نمایش ایران در هفته اول آبان 96 شاهد برگزاری چند نشست‌ خبری در آستانه آغاز به کار جشنواره‌های تئاتری و افتتاحیه تئاتر تجربه بود.

جشنواره های پر رنگ و لعاب تئاتری در آینده نزدیکبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معرفی آثار تئاتر خیابانی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، معرفی آثار راه یافته این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، افتتاحیه هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه، نشست خبری نهمین جشنواره تئاتر دانشجویی سوره و... از جمله اتفاقات جالب، مهم و تاثیرگذار تئاتری در هفته اول آبان 96 است که بر خروجی خبرگزاری‌ها و البته روزنامه‌ها قرار گرفت.

این رویدادهای تئاتری، همگی خبر از اتفاقات شاد و چشم‌انداز روشن تئاتر می‌دهند و اهالی تئاتر و علاقه‌مندان هنر را برای این مناسبت‌های تاثیرگذار که شاید پلی برای انتقال فرهنگ و آشنایی این هنر خاص و مقدس با دیگر مردمان باشد، را به جوش و خروش کشانده است.

مرور این رویدادها خالی از لطف نیست، پس با ما همراه باشید؛

نخستین رویداد، معرفی آثار پذیرفته شده بخش «مسابقه تئاتر خیابانی» بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بود که از سوی شورای انتخاب متشکل از جواد کبودرآهنگی، علیرضا دهقانی و امیرمشهدی عباس معرفی شدند.

رویداد بعدی که شاید اتفاق با اهمیتی هم در این هفته تئاتر محسوب بشود، افتتاحیه جشنواره تئاتر تجربه با حضور محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران، محمود عزیزی، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، رحمت امینی مدیر گروه هنرهای نمایشی، فریدون علیاری معاون مالی اداری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، عبدالله کوثری مترجم و شاعر در تالار شهید آوینی دانشکده پردیس هنرهای زیبا بود که علاوه بر رونمایی از پوستر از این عزیزان نیز با تندیس جشنواره تجلیل شد.

مهم‌ترین رویداد این هفته، نشست رسانه‌ای بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با حضور مریم کاظمی، عبادی مدیر کل اداره فرهنگ و هنر همدان، پیمان شریعتی بود که بحث هایی پیرامون آثار پذیرفته جشنواره، اسکان میهمانان و داوران، بودجه، شعار جشنواره که کودکی همسفر قصه‌هاست و... انجام شد. گفتنی است؛ ۲۴جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی 15-10 آذرماه در همدان برگزار می‌شود.

رویداد بعد که شاید توجه دانشجویان بسیاری را هم در سراسر تهران به خود جلب کرد، نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره تئاتر دانشجویی سوره بود که با حضور رئیس دانشکده سوره، مدیر گروه تئاتر، استادمشاور جشنواره و دبیر اصلی بخش و بخش‌های دیگر برگزار شد. در این نشست، از فراخوان جشنواره، بودجه، اهداف و رویکر جشنواره بحث شد.

گفتنی است؛ نهمین جشنواره تئاتر دانشجویی سوره، 5 تا 10 اسفند ماه به دبیری محمدرضا مرشد در تهران برگزار می‌شود.

آخرین رویداد هم همانند اولین رویداد به آثار پذیرفته شده بخش تئاتر کودک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان توسط شورای انتخاب بخش کودک متشکل از حسن دادشکر, مجتبی مهدی، هنگامه مفید، مریم معترف و ناصر آویژه اختصاص داده شده است.

 

انتهای پیام/

رویدادهای حوزه تئاتر در هفته اول آبان 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.