طرح ترسیب کربن (توانمند سازی جوامع محلی روستایی) با مشارکت سازمان ملل از ابتدای زمستان در هرمزگان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ابراهیم جعفری تختی رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از اجرای طرح ترسیب کربن (توانمند سازی جوامع محلی روستایی) با مشارکت سازمان ملل از ابتدای زمستان در استان خبر داد.

وی گفت:مرحله نخست این طرح در ۳۰۰ هکتار از زمین‌های هرمزگان و در بیش از ۱۰۰ روستای بندرعباس در بخش‌های قلعه قاضی و حسن لنگی و شهر تخت تا محدوده ساحل دریا اجرا می‌شود.

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: برای اجرای این طرح ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

ابراهیم جعفری تختی گفت: اجرای بادکش زنده (نهالکاری)، احیای مراتع، آموزش استفاده از مراتع و احیای صنایع بومی و محلی با مشارکت مردم روستایی از دیگر بخش‌های این طرح است.

وی افزود:طرح ترسیب کربن با مشارکت سازمان عمران ملل متحد و سازمان جنگل‌ها از سال ۱۳۸۴ در کشور اجرا می‌شود.

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از اهداف اجرای این طرح را توانمند سازی در سطح محلی، بهبود شرایط اجتماعی ـ. اقتصادی، احیای مراتع در سطح ملی و ترسیب کربن در سطح بین الملل  عنوان کرد.

ابراهیم جعفری تختی  گفت:طرح بین المللی ترسیب کربن با هدف کاهش دی اکسید کربن و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ف

زمستان،اجرای طرح بین المللی توانمند سازی جوامع روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.