امام جمعه برازجان:

پیشگیری از بیماری‌ای قلبی و عروقی در دشتستان در اولویت قرار بگیرد

امام جمعه برازجان با تاکید بر پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی در دشتستان گفت: ائمه جمعه و مسئولان شهرستان دشتستان باید ترویج فرهنگ مراقبت‌های دوره سالمندی پیش‌قدم باشند.

پیشگیری از بیماری‌ای قلبی و عروقی در دشتستان در اولویت قرار بگیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در نشست با مسئولان بهداشتی و درمانی دشتستان با اشاره به اجرای تحول نظام سلامت و نقش آن افزایش دسترسی مردم به مراکز درمانی و بهداشتی اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت در شبکه‌های بهداشت و درمان شاهد تغییرات بسیار خوبی بوده‌ایم که مراقبت میان‌سالان و سالمندان یکی از مهمترین برنامه‌های این طرح بوده است.

وی با تاکید بر نقش مهم ائمه جمعه در اطلاع رسانی در حوزه سلامت و درمان افزود: هر چند شبکه بهداشت و درمان در اطلاع رسانی حوزه سلامت نقش خوبی ایفاد کرده، ولی ائمه جمعه و مسئولان شهرستان دشتستان باید برای اطلاع رسانی در حوزه مراقبت باید الگو و پیشقدم باشند.

امام جمعه شهر برازجان افزود: در اسلام، در بحث بهداشت و سلامت توصیه‌های زیادی شده و در متون اسلامی نیز بر تفذیه صحیح و بهداشت فردی تاکید شده است و بر اساس این گفته‌ها در می‌یابیم که در اسلام نیز پیشگیری مقدم بر درمان می‌باشد.

مصلح، بی تحرکی، نوع غذا و زندگی ماشینی را سبب شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در جامعه دانست و تاکید کرد: ما باید خدمات نوین بهداشت و درمان را ازطریق تریبون نماز جمعه و رسانه‌های جمعی به تمامی قشر‌های مردم و در مناسبت‌های مختلف اطلاع رسانی کنیم تا از این راه بتوانیم گام موثری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و دیگر بیماری‌های مزمن بر داریم.

وی با تاکید بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در دشتستان گفت: ائمه جمعه و مسئولان شهرستان دشتستان باید ترویج فرهنگ مراقبت‌های دوره سالمندی پیشقدم باشند.

سرپرست شبکه و درمان شهرستان دشتستان در این دیدار عملکرد و اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت، شامل ساخت، خرید و تجهیز مراکز خدمات جامع سلامت و ارائه خدمات مراقبت‌های اولیه رایگان برای مردم در این مراکز ارائه کرد.

ماریا خویش دوست در خصوص خدمات ارائه شده به گروه میان‌سالان گفت: این برنامه شامل گروه‌های‌سنی ۳۰ سال به بالا است که باید افراد به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده تا مورد خطر سنجی قرار گرفته و بر حسب میزان ریسک بروز بیماری قلبی، کارت‌های سلامت قلب (سبز، نارنجی و قرمز) دریافت کنند.

وی در مورد بیماری‌های غیرواگیر (دیابت و فشار خون بالا)، نحوه ابتلا، تشخیص و درمان این بیماری‌ها خدمات رایگان غربالگری فشارخون و اندازه گیری قند خون ناشتا و چربی خون، در قالب برنامه ارزیابی خطر یا خطر سنجی احتمال ابتلا به سکته‌های قلبی عروقی در مراکز خدمات جامع سلامت، مطالبی را عنوان کرد.

خویش دوست، ضمن تشریح نحوه خدمات مشاوره تغذیه و مشاوره روانشناسی رایگان در مراکز جامع سلامت، به لزوم مراجعه مردم به این مراکز تأکید کرد.

انتهای پیام/ز

پیشگیری از بیماری‌ای قلبی و عروقی در دشتستان در اولویت قرار بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.